Officiella Chamonix 09/10

magnusolsson sa:
Nu är det snart dags för en grym säsong i Chamonix, sjukt taggad!

Jag har en liten fråga gällande liftkort som jag hoppas få svar på.

Om man köper ett Mont Blanc Unlimited idag via internet och man väljer att man vill hämta ut det på Montenvers station. Kan man då hämta ut det vilken dag som helst? (i mitt fall den 7e dec då jag kommer ner) Funderade på att beställa hem det men jag vågar inte riktigt lita på att det kommer fram i tid innan jag ska åka.

Någon som har en erfarenhet av att hämta ut liftkortet där nere?
Alternativt om någon beställt hem liftkortet, hur lång tid tog det?

Tacksam för svar!
Vi ses där nere!
/Magnus
Hej Magnus.
Hade samma fundering och ringde därför till deras kundtjänst och fick snabbt prata med en som pratade betryggande bra engelska. Hon försäkra mig att det inte var några som helst problem att beställa avhämtning på montenvers station även om det skulle vara månader kvar tills att jag hämtade det så jag tyckte att det var ett enkelt sätt att försäkra sig om att man inte tappade bort kortet innan man kom dit samt att spara €10 på.

Jag beställde 2 liftkort för nån vecka sen och det tog 3 dagar tror jag innan dem dök upp i brevlådan, inga problem där inte.
Bara det att på ena liftkortet så hade dem tryckt fel bild.
Hade smidig mail kontakt med dem och kom överens om att jag skulle byta till mitt nya kort på ankomstdagen.
Vet dock inte vart deras kontor ligger så det kan bli spännande :D

Senast ändrad:
Hej!

Nån som har boende i Chamonix (gärna sud) som skulle kunna inhysa 2 personer (en säng räcker) i en vecka ca 26/12-2/1??

Vi var i cham säsongen 05/06 och vill tillbaka, men har inte möjlighet att göra en ny säsong i år så en vecka är bättre än inget!

Så om nån har lite extra utrymme innan ordinarie room-mates kommer ner och vill ha lite extra cash så hör av er och säg vad ni vill ha för en veckas boende!

Och ja vi är ett par, men inget tråkigt sådant!

Mvh

Malin
0704467022

victorvictor sa:
JakobGun sa:
I am down here!!!
kom ner för 2 dagar sedan och sitter för tillfället på baren vagabond och surfar på deras gratis internet. Det är grymm stämning i byn dock inte så mkt folk. men alla vi träffat är trevliga. Kan dock behövas lite mer snö än vad som nu erbjuds. hör av er när ni kommer ner så tar vi en öl (eller 2) Denna säsong kommer bli grymm!!!

ha de gött/
jakob,simon and Tobias
antar att utbudet på barer och affärer osv är ganska begränsat än så länge, eller har dom börjat öppna upp på allvar ännu? hur ser det ut på jobbfronten? finns det ens något att söka så här tidigt? kommer ner måndag 30 nov, ses då!
tja igen!,
nu har det förvisso gått dryga veckan sedan sist men visst staden är lite död men alla vi 3 har lyckats få jobb, så visst går det redan nu. Vad gällande snö så har det kommit litegrenna till, inte mycket men litegrann och man hoppas på att GM öppnar några liftar till helgen.

Kolla bloggen för lite cham-stämning^^
:http://www.nudieboys.blogspot.com/

peace out!

Jakob

Hejsan!

Har 3 stycken vänner som vill fira nyåret i Chamonix, sena som de är har de svårt att hitta boende. Är det någon som har plats över för 3 personer i en vecka och extra klirr i säsongskassan? De är alla tre mycket trevliga=)

//Mårten 0708825422

Nån som vet hur priserna på brädor, jackor etc. är där nere?

Är det värt att vänta med storshoppingen tills man är på plats?

Hej hej!! vi har precis landat nere i Chamonix. Det har snöat, och liftarna öppnar till helgen. Någon som känner för en spontantripp ner och bo med oss fram till jul så har vi sängplatser över! Franskt nummer: 0033648658887

Sarasarasara: Jag är nere i Chamonix och känner att det vore soft att ha någon att bo med. Har ni en plats över till mig är jag intresserad. Byt ut sjuan i ditt nr till en trea och ring :)

Sarasarasara: Jag är nere i Chamonix och känner att det vore soft att ha någon att bo med. Har ni en plats över till mig är jag intresserad. Byt ut sjuan i ditt nr till en trea och ring :)

Tja! Om ngn har 2 extra platser över nyår o vill ha extra klirr/snus så har ja två polare som e riktigt sugna på o komma ner! Gärna i Süd. Hör av dig till mig!

Ses på Chambre9 om 1v!

Jag är på plats i Cham. Var hänger alla svenskar tills dess att South Bar öppnar den 13:e?

Senast ändrad:
Stort behov av boende fr.o.m. 18 januari! Vi är två killar som ska ner och bumma fram till april och behöver boende. Så lång period som möjligt men vi tar vad vi kan få. Maila molindern@gmail.com!

Tillbaka
Topp