Officiella tull och beställnings tråden

jibbtor

Medlem
tycker det är dags för en sådan tråd då den hela tiden kmr frågor om tull och vilket ställe är billigast på skidor etc.

här kan ni skriva om allt som har med internet-handel att göra.

ta bort tråden om det redan finns en liknande.

Senast ändrad:
Jag har beställt från getboards.com och då blev det tull båda gångerna sammanlagt blev det cirka 1500 i tullkostnad :S

Senast ändrad:
Jag skulle gärna vilja ha all info om EC Headwear och om det lönar sig mest av att köpa det från EC Headwear eller någon återförsäljare som tex. Jibij.com.

Allt som beställs från länder utanför EU ska betalas tull och moms på. Men ibland släpper tullen igenom paket, men det är fortfarande din skyldighet att betala...

det är ju såhär att man SKA tulla på allt man tar in utifrån EU... men, det är inte helt ovanligt att tullverket släpper igenom paket som man slipper att tulla för (detta är det såklart tänkt att man ska deklarera för själv doc). en tumregel är förstås också att ju större paket, desto större risk att du får tulla. små paket slipper med andra ord lättare igenom. jag vet, av extensiv erfarenhet... :)

jensn sa:
Jag har beställt från getboards.com och då blev det tull båda gångerna sammanlagt blev det cirka 1500 i tullkostnad :S
så tullavgiften är ungefär 750 för ett paket?

vad beställde du? stort eller litet paket?

Tillbaka
Topp