det är väl lite från person till person vad man tycker om. Men själv tycker jag om lite längre lina eftersom man lättare får bra fart in till vågen. Sen beror det på hur stora vågor båten gör då man helst vill kunna köra wake to wake.jeffa sa:Postar frågan i tråden istället för i presentationen...
Min första fråga:
Hur lång bör linan vara? Vi exprimenterade lite men har inte kommit fram till någon ultimat längd. Beror det på motor, båt, antal passagerare o.s.v?
Mm , han har rätt , jag tycker att det mesta hämger på villka vågor båten gör , och sen att du bestämmer själv hur du vill åka in i vågorna och så där !J-E sa:det är väl lite från person till person vad man tycker om. Men själv tycker jag om lite längre lina eftersom man lättare får bra fart in till vågen. Sen beror det på hur stora vågor båten gör då man helst vill kunna köra wake to wake.jeffa sa:Postar frågan i tråden istället för i presentationen...
Min första fråga:
Hur lång bör linan vara? Vi exprimenterade lite men har inte kommit fram till någon ultimat längd. Beror det på motor, båt, antal passagerare o.s.v?
MEN DOC 18 årmaxjander sa:Ær ni wakeboard intresserade så kolla in Wake Me up!
Ett wakeboard camp som kommer hållas i augusti i rimforsa utanfør linkøping!
www.wakemeup.se
Hur lång linan ska vara beror på (som någon tidigare nämnt)Pohjo sa:Mm , han har rätt , jag tycker att det mesta hämger på villka vågor båten gör , och sen att du bestämmer själv hur du vill åka in i vågorna och så där !J-E sa:det är väl lite från person till person vad man tycker om. Men själv tycker jag om lite längre lina eftersom man lättare får bra fart in till vågen. Sen beror det på hur stora vågor båten gör då man helst vill kunna köra wake to wake.jeffa sa:Postar frågan i tråden istället för i presentationen...
Min första fråga:
bindningen ska sitta fast ordenkligt runt foten, men det ska fortfarande inte göra ont. I början av sessongen brukar jag få ont i höger hälsena (den forten jag har bak) det handlar om ovana + att efter ett par åk töjer sig bindningen en hel del...M4lin sa:jag har precis köpt en ny bräda och nya bindningar.. brädan e nice och allt. men jag bindningarna sitter tajt som bara fan. Finns det några riktigt erfarna åkare som kan säga mig exakt hur pass tight bindningarna bör sitta? för jag fick verkligen ont i höger fot, som jag står med längst fram. Tack å puss
ja det var efter så lång tid som jag också fick ont i foten. men alltså töjer dom sig verkligen så mycket? man kan ju inte glida runt med för små bindningar, man ska väl inte behöva få ont i fossingarna efter en kvart!?Gammel_Dansk sa:Ont i fötterna?
Det skall sitta rätt tight. får själv ont efter en 5-10 min.
Testa stoppe en pet flaska i fram på bindingen, o ha den där när du inte åker. Så töjer dom sig lite.