Offpist/allmaountain lagg till 50 åring

Johsk

Medlem
Tjena, nu är det så att min far har fått en blodad tand för offpist åkning efter han varit i Italien.
Då tänkte hjälpa honom med att hitta ett par skidor som passar honom.
Han är 186 cm lång och väger mellan 86-90kg, han är en mycket god åkare och han vill ha något som passar över hela berget dvs. pist osv men ändå har ett bra flyt i djupare snö. De ska vara stabila och man ska kunna gå hårt med dem i stort sätt vilket underlag

Tack på förhand för hjälpen

Jag skulle börja med att kolla efter Blizzard Cochise, Black Crows Corvus, Extrem Project 110 eller Völkl Katana. Sätt i alla fall upp dem på listan för provkörning om han får läge för det!

Slår ett slag för Blizzard Cochise i 193. Lätt, lättåkt och relativt manövrerbar skida som går att dra på ordentligt med också.

Senast ändrad:
Fyller på listan med Hendryx PH 182 en grymt skön AM skida eller den tuffare Funken, ingen av dom skäms för sig vare sig i eller utanför pist
Jag tycker dock att PH är mer mångsidig
Själv dryga 50, 193 cm å drygt 90 kg, trivs grymmt bra med PH förutom då pisten är stenhård då det blir tufft mot smalbenen att kanta 110 mm en hel dag

Senast ändrad:
Köp svenskt ! hendryx, extrem eller varför inte soul ? Har själv ett par svarta , gillar dom .Hade tidigare orange , gillade även dom . Erik

Vad åker han på i dag?
Kan vara bra att köpa ett par som inte är allt för stor skillnad mot det han har i dag i fråga om "nivå"

Jag skulle snarare rekommendera P100 istället för p110. Då p100 fullständigt krossar allt i sin klass. dvs Allmountain skidor. PH är också en väldigt fin skida. som någon sagt, Köp svensk. bra skit

Snödjup

Tillbaka
Topp