Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
vart e det? snälla utter tell me!! ..Utter sa:Där jag är ensam utanför pisten.
Sydväst om den stora hålan som ligger en bit norr om en liten by som ligger strax söder om Hermann Maiers hemmabacke.. Där har jag då alltid vart själv utanförmaertin sa:vart e det? snälla utter tell me!! ..Utter sa:Där jag är ensam utanför pisten.
oskar, de undrar inte för de som åker snowblades ju..OskarHolmblad sa:BADGASTEIN! Sjuuuuuukt bra puder, ingen i backarna och bara skönt folk! ÅK DIT!
Lite litet för en säsong men sjukt bra för dagsturer. Du har vunnit två vänsterfotade sockiplastFrontenboy sa:Mölltaller Gletscher är det bra grejer där Jarle eller? För gissar på att det är det du syftar på.
Tror inte det finns någon som inte håller med dig... Men om du kan åka korridorer med puder, är inte det bäst? Ju mindre folk det är desto större chans att åket inte är uppåkt o tråkigtJockeSki sa:Alltid lika kul att se att folk tycker offpist=pudersjälv åker jag hellre nån riktigt brant colouir med hårt före (zero powder men fortfarande offpist) än bottenlöst puder där det är lika platt som en parkeringsplats eller åken lika långa som en barnbacke.
Haha det är ju flachau erkänn:PJarle sa:Sydväst om den stora hålan som ligger en bit norr om en liten by som ligger strax söder om Hermann Maiers hemmabacke.. Där har jag då alltid vart själv utanförmaertin sa:vart e det? snälla utter tell me!! ..Utter sa:Där jag är ensam utanför pisten.![]()
Nejv-larsson sa:Haha det är ju flachau erkänn:PJarle sa:Sydväst om den stora hålan som ligger en bit norr om en liten by som ligger strax söder om Hermann Maiers hemmabacke.. Där har jag då alltid vart själv utanförmaertin sa:vart e det? snälla utter tell me!! ..![]()
låter som sälen om det inte vore för det där med bottenlöst puder...JockeSki sa:... än bottenlöst puder där det är lika platt som en parkeringsplats eller åken lika långa som en barnbacke.
Kul att ha på film kan jag tänka mig! Var dom på väg upp eller hade ni lyckats muta någon att fira ner för att fota? (ovan filmare som man är så kan jag inte reda ut detta utifrån kameravinklarna.)FF sa:Hmm couloirer kan vara ganska jävla kul...
![]()
Finns ingen bra offpist i alperna. Tycker alperna är sjukt överhajpat... Dessutom är maten skit! Nej, dra till riksgränsen i början av mars istället. Lagom mycket sol, lagom mycket snö, lagom dyrt, lagom kallt. Dessutom kan man få en hederlig hamburgertallrik på grönan till en rimlig peng. Därtill får man en äkta norrlandsguld i baren på grönan, bra mycket bättre än det där haschibaschiblasket de serverar i alperna. Visste du förresten att Nordalsfjäll är sveriges solsäkraste fjäll???koss93 sa:tja
Undra bara vart ni tycker den bästa offpisten ligger i alperna?
Ah, då fick jag in den på "kartan". Fin snö, fint åkt. Stackars klättrare.FF sa:Den har typ två namn, Cunningham eller Passerelle couloir. Man kommer ner till slutet av Glacier Rond.
Detta är precis vadför jag åker till ställen med så lite svennar som möjligt. Den svenska missunnsamheten är vidrig och den bästa offpisten finns där det finns minst svennar.TeleMartin sa:jag vet var den finns, men jag berättar inte...![]()
Min favoritort har varit Lenzerheide i schweiz som även den har börjat bli invaderat med svennar nu! Inte bara för åkningens skull utan mest för härlig avslappnad attityd hos infödingarna! Jag är helt enig med TexMurphy om att den bästa åkningen hittar man på ställen med minst svennar, så därför blir det svårt att dela med sig av erfarenheter av såna orter...TexMurphy sa:Detta är precis vadför jag åker till ställen med så lite svennar som möjligt. Den svenska missunnsamheten är vidrig och den bästa offpisten finns där det finns minst svennar.TeleMartin sa:jag vet var den finns, men jag berättar inte...![]()
Är det kanske inte så att en del av den sköna avslappnade attityden hos localsen är att man kan komma fram till dom och säga... "tjena läget jag är ny här vart skall jag bege mig idag?" och få ett "om du åker upp där och där så kommer det vara grymt där idag"....TeleMartin sa:Min favoritort har varit Lenzerheide i schweiz som även den har börjat bli invaderat med svennar nu! Inte bara för åkningens skull utan mest för härlig avslappnad attityd hos infödingarna! Jag är helt enig med TexMurphy om att den bästa åkningen hittar man på ställen med minst svennar, så därför blir det svårt att dela med sig av erfarenheter av såna orter...TexMurphy sa:Detta är precis vadför jag åker till ställen med så lite svennar som möjligt. Den svenska missunnsamheten är vidrig och den bästa offpisten finns där det finns minst svennar.TeleMartin sa:jag vet var den finns, men jag berättar inte...![]()
Varsågod!
Gör en långfilm med brantåkningFF sa:Kul ni tyckte om filmen! =) Jag har lite mer material men inte orkat klippa ihop... vi får väl se om jag gör det nån dag...