Offpist i Vemdalen

IvanK

Medlem
Offpist i Vemdalen
Vi är i Vemdalen vecka 2 (skriver från Skalet) och jag är lite sugen på offpist. Tidigare år jag var här verkade inte optimalt men jag frågade inte mycket så det var lite svårt att hitta. Finns det någonting som man kan åka nu eller det är för lite snö? Som jag förstått är det stenig och det krävs mycket snö om man inte vill vara på säkra sidan.

Offpist i Vemdalen
Lämnade idag, och fram tills nu har det varit för tunt. Men det ska ju komma 30cm dom närmaste dagarna...

Offpist i Vemdalen
Lämnade också idag men fick några riktigt fina dagar med åk i Björnrike för ett par dagar sedan. Lite tunt och sketchy med sten upptill men längre ner mot ravinen fantastiskt fint med rena pillows skiing ner till skogsbanan i botten på ravin. Med nya snön som kommer kommer det bli riktigt bra!

Offpist i Vemdalen
Skalet har mycket sten, så jag skulle säga att det behövs mer snö. Men rännan genom skogen från Västbacken/Stugbranten kanske funkar. Den rätt kul. Under Hovdeliften är rätt bra men stenigt, så behövs en del snö, samma sak med Dassrännan bakom Hovdestugan och Skalssidan.

Offpist i Vemdalen
Var i Vemdalen förra veckan och ja det var stenigt... sonen skaffade sig både skadad skida och blåmärke i skogen... så på egen risk!

Tillbaka
Topp