Offpiste Saas-Fee

  • Trådstartare Trådstartare l-e
  • Start datum Start datum

l-e

Ny medlem
Offpiste Saas-Fee
Hej,

Är det någon som har varit i Saas-Fee och kört mycket offpiste och kan dela med sig om vad de tycker om Saas-Fee som offpist resmål?

Söker i recensioner på nätet och det pratas mest om hur trevlig byn är och att pisterna är välpreppade. Börjar ana oråd.....
Är det för att det är begränsat vad med offpiste pga glaciär etc?

Tack på förhand.

L-E
 
Offpiste Saas-Fee
Liftnära off pist finns det inte så mycket av. Däremot om man turar eller klättrar finns det ju ganska mycket att välja på. Man kan även ta helikopter (vilket jag både av princip och ekonomiska skäl aldrig gör) till massor av åk runtomkring. Du har ju Aosta och Monterosa norr/nordost och Zermatt åt väster.
Men som sagt, liftnära grejer som Combe Lachenal i Flegere, eller Lavancher i Grand Montets är det sämre med om det är sånt du menar.

/K
 

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp