Offpisthögskola

Jarle

Aktiv medlem
Offpisthögskola
Läste ett inlägg i forumet här på FR förra säsongen. Problemet är att jag inte kan hitta inlägget eller deras hemsida igen. Någon som har koll på vad man får för kurser, vad man blir osv. Har också en fråga om Fjällledarutbildningen i storuman också. Är detr någon som har adressen till deras hemsida?

Offpisthögskola
Hallå!

Ta å kolla in www.fjalledarna.nu

Går själv på skolan och har ett år kvar. funderingar på att söka eller? Kan lätt rekommendera.

// Klas

Offpisthögskola
Jo funderar på vilken av linjerna man ska söka till går andra året på ett gymnasieprogram i Ed där vi blir skidlärare, klätterinstruktörer osv. och skidåkning har väl alltid vart mitt största intresse så att kunna försörja sig på det i framtiden skulle väl sitta fint. Men på fjälledarskolan, hur stor del är skidor där? blir man cert. bergsguide eller hur går det till?

Offpisthögskola
länge sedan jag var inne, hoppas du läser forumet fortfarande.

Vill du bli bergsguide så får du nog hålla dig till tåls ett tag. Jag tror det tar ca 6 år, + alla års med erfarenhet som krävs.

hur mycket som är skidåkning.... hm, vad ska man säga? tärna/hemavan ligger ju rätt nära. hade ett 70-80 tal skiddagar förra året. sen är det en hel del turer sär skidor är inblandet. annars blir det mycket vad man gör det till. en polare här har telisåkning som sitt projekt så för han blir det lite mer. andra väljer annat och där med blir det mindre.

men jag trivs i alla fall!

// Klabbe

Offpisthögskola
Låter ju som en bra linje, jo jag har kollat upp bergsguide lite mer, fruktansvärd lång utbildning, men i öytun, norge finns en "offpisthögskola", den ser fin ut, tror den är csn berättigad också.. svårt val.. eller om man bara börjar bumma med en gång

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp