E
Ersbo
Guest
Offpistskida för Sverige
Det är storlek Large på Baronen och mina pjäxor är 315 mm om jag har fattat det rätt så det borde fungera. Bindningen är standardmonterad för 29,5 och går inte att anpassa till 27,5 enligt Lee-nus. Han rekomenderade mig att montera 1 cm bak så det får nog bli så.Mountain_Man sa:Ett par Howitzer med Baron i nyskick för 5 000 kr låter som en bra affär. Det är sannolikt storlek Large på Baron men den bör fungera för dina skor, Marker anger att den går ned till 305 mm sullängd. Dina 27,5 bör ligga någonstans mellan 310 och 320. Detta innebär i praktiken att den blir frammonterad omkring 1 cm (om bindningen är monterade center efter ett par 29,5), bör inte vara något problem.
Jag har aldrig kört några Howitzer men det verkar vara en riktigt bra skida. Mer avancerad i uppbyggnaden än Sidestash och något kortare svängradie. Sannolikt en vassare skida på hårt underlag och i pist men möjligtvis inte lika allsidig som Sidestashen ...
Howizerna skulle vara mitt val! Men jag har ju iofs. redan ett par Sidestash! När det gäller Sidestashen tror jag det skulle fungerar bra för dig både med 181 och 188. 188 om du prioriterar flyt i lössnö och stabilitet, 181 cm om du vill ha en lite kvickare skida som sannolikt är snäppet vassare i pist!
/MM
Om jag väljer Sidestash så blir det nog 188:an men just nu lutar det lite mer åt Howitzern. På vilket sätt tror du Sidestash är mer allsidig?