Offpistslingor Åre, Hjälp mig!

Coolalexcool

Ny medlem
Hej!
Jag ska för tredje gången upp till Åre i Januari och skall nu ta mig ut i den riktiga offpisten har jag tänkt mig. Jag anser mig själv åka på hög nivå. Jag har ej någon freeride utrustning som sändare osv.

Jag skulle uppskatta det mycket om någon kunde rekommendera en offpist slinga som de tycker var bra. Jag har sökt på nätet och har läst olika texter men med mitt dåliga lokalsinne räcker det inte för att jag ska klara mig. Jag undrar därför om ni också kan visa på kartan hur slingan går, eller möjligtvis var den startar och slutar och vilka ställen nära slingan man absolut ska undvika.

Mvh, Alexander.

Hyr en offpistguide!
Känner du dig osäker så fråga någon med lokalkännedom, Åreguiderna erbjuder flera olika sorters guidningar du får förutom någon som har koll på området och vet var den bästa snön finns, någon som är utbildad och jobbar med just det du vill ha hjälp med :D De finns av en anledning.
http://www.areguiderna.se/
0647-50700

Hoppas det snöat mera tills du ska dit. Liftnära offpist som ex. Tegefjäll/Gunni-liften. Totthummeln är ett trevligt litet äventyr, precis som den mindre grann-knölen Getvalen. Från MV-hummeln/VM6an kan man åka ner till Susabäcken, vilken tar dig till Fjällgårn. Om högzon e öppen finns ju ett o annat. Bara att kika på liftkartan o låta fantasin o förnuftet bestämma. I äldre nr av MagasinÅre kan det finnas en del off-piste-tips. Annars finns nog folk på skidfabriken i Såå, Åre Skidsport eller Hanson att fråga. Ett PM till Glisseur är nog oxå tänkvärt. Go' tur

Är du smart så skaffar du transciever, sond och spade innan du ska åka och åk aldrig själv. Åk med någon som har lite mer erfarenhet och kan området.

Tillbaka
Topp