okänt place

Marcus_Akesson

Ny medlem
okänt place
halloj! jag har just fått reda på att jag ska till ett ställe som heter "Saint etienne" över nyår. verkar kanon då det enligt utsago ska ligga någonstans vid "Ja du vet där de där tre länderna går ihop.....öhh.... frankrike italien och schweiz.. tydligen är adressen frankrike. Har någon av er, beresta fränder någon aning om vad det är för plats!!?

okänt place
Saint Etienne. Engelsk grupp, släppt ett 30 tal skivor, den senaste nu 2002 Finisterre, ett album som märker ut mycket väl deras distinkta stil. Deras låtar har även varit med i ett antal reklamfilmer och trailers eftersom deras musik är både eklektisk, substrinal och habil. En avant-garde stil med silkeshandskarna på.

Det är det jag vet om Saint Etienne.

okänt place
Jag kikade lite på ifyouski. Sviker ju sällan.

http://www.ifyouski.com/Resorts/View/?objectid=856004

Kan vara det området det handlar om. Heter tydligen Auron, men det ligger en by där som heter St Etienne.
Ser rätt trevligt ut. Det finns inte mycket information om stället, men en pistkarta i alla fall.

Högsta åkhöjd: 2450m
Lägsta åkhöjd: 1164m
Så det finns nog bättre tider på säsongen att dra dit än vid nyår. Man kan ju ha tur iofs.

okänt place
Det finns en fransk stad som heter så, sydväst om Lyon, som hade ett fotbollslag i högsta divisionen i franska ligan förut som oxå hette så. Nu har de nog halkat ner några divisioner. Men både staden & fotbollslaget är ju döpt efter ett helgon som heter: Saint Etienne.

Det finns nog flera byar som har "St Etienne" i en del av namnet.

Öhh...vad heter det...nu skriver jag inget mer.

okänt place
Tjena
Är det Auron som avses har jag varir där.
Det gick faktiskt charterresor dit någon gång i forntiden Sportresor tror jag det var. Dom lade ner efter en säsong intresset var för litet orten var för okänd. Synd. Jag skulle gärna återvända dit.
I alla fall, jag och familjen firade jul och nyår där.
Auron ligger rakt norr om Nice i samma dal som Isola 2000 Ca 1,5 tim med buss.
Orten har bra skidåkning. Och södra alperna brukar ha bra med snö.
Åkningen är inte särskilt halsbrytande men det finns en del fina offpiståk. Varav en del i skog.
Gott nytt skidår.

Tillbaka
Topp