old school

old school
vilket är det fulaste old school tricket? Och vilket fungerar än i dag?
360 och 720 är mig veterligen old school, skildnaden var att man då kallade de hellikopter och dubbel hellikopter?
Vilken firma tillvärkade de första twin tippen?

old school
det är fan alltid skönt o dra en spread i ett fett big jump. om man inte riktigt känner för att vara våghalsig den dagen. Jo jag har ett par av dom rossignol som var först ute.
en sorts variant av Bandit tror jag för den är den gubben på tailen. huh. tror jag i alla fall.

old school
fan mutegrab e ju stiligt =)

daremot duffy asså, dar snackar vi oldschool.. inget vackert heller om jag får tycka.

old school
hmmmm, ja vad gäller oldschooltrick kommer man närmst att tänka på spetsvändningarna som de gamla baletthjältarna nyttjade sig av! Annars tycker jag att twister är det trick som håller än idag.....då även dubbel- och trippeldito!

old school
en daffy består utav att man för fram det ena benet (t ex det vänstra) samtidigt som man för bak det andra benet. för ordentlig effekt sak du sedan göra tvärtom...

älgen är en spread men med stavarna utstickande ifrån huvudet.

old school
Men alla oldschool-trick är ju helt underbara (förutsatt att man drar dem stort!). Det var ju med dom som allt började...

old school
Måste nog säga att kosaken tillhör mina favouriter....en fet kosak i ett stort hopp "sparkar ända"...
Annars varför inte en Game over (delvis livsfaligt delvis repektingivande *skrattar*)

Kör man old school stort får man applåder och skratt....*ler*

old school
Älgen e ju fet... Främst för att den e så ful... lol Den funkar ju även på rails, mycket snygg på en s-rail... Daffy känns lite passé, men kan funka...
Måste hålla med föregående, Rawen, mycekt applåder och skratt, vilket det skall vara efter en fet älg, gärna tweekad...

old school
daffy-spread med stavarna rakt upp från huvudet. (älg-stavföring kan man ju faktiskt göra till många trick. vem blir först med en fakie-to-fakie-720-älgen?)

old school
Kul att nån tog upp tråden igen. Att kalla mute grab för old school....!?! Jag blir knäckt! ALLA former av grabs är new school.

Fan nu fattar jag varför kidsen i det lokala big jumpet tittar så konstigt på mig när jag försöker bonde och göra nya trick. Jag gör helt enkelt för gamla "new school" trick. Damn!

Ljushopp är fina grejer men jag lägger nog min röst på daffyn. Eventuellt med överkursen att lägga benen "fel" mitt i en dubbeldaffy.

Angående twintips. Det finns ett par med i "Der weisse rausch" en gammal spelfilm med skidtema från 1931 vetefan om dom serietillverkades då men killarna som åker på dom vet vad dom pysslar med. DET är old school det, och det är LÅÅÅÅÅNGT innnan dom twintips som hittils nämnts.

old school
nejnej.. jag har för mig om att det fanns nåt som hette i stil med "butterfly" och nåt som hette "legbreaker" nåt gick ut på att typ ställa sig på stavarna och pilla ut benen så att man bara stod på stavarna.. de måste varit gjorda av stål!! både åkarna och stavarna...

//Blom

old school
Daffy och split är så jävla oldschool. Såg en gubbe som drog en fet daffy i bigjumpet i mainbacken i Tandådalen häromdan, såg så jävla oldschool och roligt ut, haha. Oldschooltrick som fungerar än idag är väl ganska många :P

old school
olin hade en twintip redan på 70-talet så dom är först. Det stog i senaste numret av åka skidor

old school
hahahaha... jävligt fin trad!!! Själv kör jag bara pa "old school" och min favorit är helt klart "Screaming seaman"... nagon fragade tidigare hur det gar till och jag har för mig att det är tricket när man liksom sitter i luften med skidorna rakt fram i färdriktningen och armarna antingen rakt fram eller ocksa rakt upp över huvudet. Rätta mig gärna om jag har fel!!! Tricket är grymt och drar alltid feta applader!!!

Good luck dudes!!!

Hang loose and stay in the wave...

old school
screamin seaman måste väll vara något av det läskigaste man kan göra på skidor, vilken panik när man närmar sig landningen och inte riktigt får till baka skidorna i ursprungsläge.

old school
Mutegrab är inte old!!! det hette först lilla korset med handpåläggning...

Sen efter lite övervägande så är mulekick.... det fulaste!!

old school
Mulekick är både snygg och cool;-)
Kan beskrivas som en sned backscratch! En backscrach där du viker spetsarna åt vänster eller höger. Var
vanligt i puckel bland åkare som inte vågade hoppa så högt då denna inte krävde samma höjd som en
backscrach.

Tillbaka
Topp