mountainbear
Medlem
Oldschool Telisar?
Hej.
Nu kommer jag säkerligen att bli idiotförklarad, men...:D
Jag är ute efter utrustning för att tura, och då längre turer, dagsturer eller flera dagar. Kommer nog att tura mycket på "platten" men så klart även uppför och utför.
Tanken är väl att kunna använda dom även om man ska ut och fiska exempelvis.
Vanliga turskidor som finns i lokala butikerna är ju på tok för smala, och inget vidare pjäxor heller. Alldeles för mycket längdåkningslagg över det hela.
Jag är ute efter riktigt bekväma och varma pjäxor. Och bredare skidor.
Kan man köra på läderpjäxor? Och var hittar man det? Funkar dom i typ Rottefella bindning?
Kan man köra alpinskidor, eller blir det helt fel? Känns ju lite galet...Vill ju inte åka med hudar på hela tiden...
Någon som har erfarenhet som kan komma med tips på utrustning?
Nu kommer jag säkerligen att bli idiotförklarad, men...:D
Jag är ute efter utrustning för att tura, och då längre turer, dagsturer eller flera dagar. Kommer nog att tura mycket på "platten" men så klart även uppför och utför.
Tanken är väl att kunna använda dom även om man ska ut och fiska exempelvis.
Vanliga turskidor som finns i lokala butikerna är ju på tok för smala, och inget vidare pjäxor heller. Alldeles för mycket längdåkningslagg över det hela.
Jag är ute efter riktigt bekväma och varma pjäxor. Och bredare skidor.
Kan man köra på läderpjäxor? Och var hittar man det? Funkar dom i typ Rottefella bindning?
Kan man köra alpinskidor, eller blir det helt fel? Känns ju lite galet...Vill ju inte åka med hudar på hela tiden...
Någon som har erfarenhet som kan komma med tips på utrustning?