Ölfat

Ölfat
Ja tyngden på ett fat beror ju naturligtvis på antalet liter det innehåller...vi har då 30L, 50L, 500L tank och 1000L tank. De senare blir dock extremt tunga, för att då inte tala om att bära dessa i arbetet, de e fruktansvärt tungt..att bära alltså. Men om man går efter den traditionella bayriska skalan så en 8:a. Hur man än vänder och vrider på det, frågan alltså inte ölfatet, så skulle jag vilja säga att det är nog det tyngsta du kan göra..bära ölfat alltså..och tänk då å jobba med det! Det måste vara tungt...eller vad tycker du?

Ölfat
svenskt standard ölfat rymmer 30 l och väger c.a 37 kg.
De e inte d minsta kul å jobba me dom. 2 funkar väl men när d rör sig om 30tal vill man inte va me längre.

Ölfat
jo men hur tunga är det att bära...jag menar inte i kg utan i känsla, har har burit mer än ett ölfat i mina dar men jag skulle vila ha lite fler åsikter i detta ämne

Ölfat
eller så provar man de 50 liters tunnorna dom har på de holländska krogarna i Val Thorens... stark cliffdropparrygg fick man.. fock

Ölfat
Tunga som fan, vadjag kan minnas släpade en sån i 2 km på öland för några år sen, vi skulle ha en sån jävla efterfest tänkte vi, men det tänkte inte vakterna som jobbade på campingen. 2 km slitande för ingenting, eller rättare sagt för ett besök på
kalmar tingsrätt

Ölfat
Here we go... Det suger fan att bära Kaggar, Fat eller vad det nu vill heta!!

Har man dessutom en sinnesvriden tysktalande(spottande) chef som skäller på en hela tiden blir det inte bättre...
Tro mig det finns trevligare kneg att sysselsätta sig med - en kagge är väl ingen fara men faen vad man ledsnar på att konka några tiotal i snön utanför bergsresturangen... BaH!!

Vikten i sig är inte det som orsakar problemen föresten utan själva fomen, vikten hamnar ju för guds skull bra mycket längre ifrån kroppen än vad som är skojigt...

*safe*

Ölfat
En till gammal VT-ölfatsbärare här på webben. Pluset var att ölen var obegränsad och gratis, minuset att ju mer man drack desto mer fick man bära.

Ölfat
Ja uch vad det är tungt att bära ölfat!
Om du skall bära ölfat så tänk på dina kläder. Jag fick fula olje fläckar på byxorna när jag konkade upp skiten från källaren på Funky Chicken!

Ölfat
>"Hur tungt är ett ölfat, att lyfta det alltså?"

Ett ölfat är precis lika tungt om det står, ligger, sitter eller lyftes. Samma massa. (om farten är 0)

Däremot så blir kraften mindre som krävs desto längre från jorden ölfatet befinner sig. Gravitationen minskar med avståndet.
Hur högt hade du tänkt att lyfta det?

Enligt relativitetsteorin så ökar massan med kvadraten på farten. E = mc^2. Om lyfthastigheten närmar sig ljusets så kommer massan att närma sog oändligheten och det är satans tungt det.
Hur fort hade du tänkt att lyfta det?

Ölfat
ingen som har funderat på att rulla de istället? Man kan rulla de sketa långt, de bara rullar och rullar och rullar, stannar aldrig, om de är fulla altså. Hur långt som helst, rulla på asfalt, bra!

Och det är ju inte precis så att de går att stoppa heller, de kör igenom väggar och över små barn, inget stoppar ett rullande ölfat. Inget. kanske en vägg. De brukar rulla snett, man måste rulla de helt rakt annars kommer de snett, sen kan man lyfta de

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp