Olika hårdhet på några skidor?

Daffa

Medlem
Hej! jag står inför ett beslut och vet inte riktigt vilken hårdhet och skida jag ska välja?
Om du vet de olika "hårdheterna"/"Mjukheterna" på dessa skidorna nedan så SKRIV. Åt minst så många du vet!!!Rangordna från 1 till 10 där 1 är mjukast och 10 är hårdast!

Skidor:
Rossignol - scratch Fs,Bc <------- Specielt mycket
Dynastar - Troublemaker
Salomon - Teneighty
Fisher - Aitstyle NT
Head - Mad_trix <------- Specielt mycket
Head - Mad-trix Mojo <------- Specielt mycket
K2 - Kahuna
k2 - Public enemy
K2 - Seth pistol
Nordica - Beast 12TT

Tack så mycket för besväret!

Ha de!

/David N

Jag vet bara att Seth Pistol är förmodligen de mjukaste skidorna på marknaden! Har dock ej provat men har hört från flera håll att de ska vara de mjukaste. Asså en 10 för Seth Pistol.

Alla skidor du har räknat upp är mer eller mindre mjuka. K2 laggen får nog klassas som de överlägset mjukaste men resten är inte mycket bättre. Om man nu inte vill ha mjuka skidor...

"har hört från flera håll att de ska vara de mjukaste. Asså en 10 för Seth Pistol"

Vänta nu, Visitor... enligt Daffas i den här tråden allenarådande normaliserade måttsystem för skidors hårdhet borde väl det i så fall rimligen bli en etta (1) för pistolerna. Personligen tycker jag dock att det är att ta i att drämma dit en etta i hårdhetsindex på den modellen. Vad ska Kahuna få i så fall?

Tillbaka
Topp