Olika viljor

kirkholmberg

Ny medlem
Olika viljor
Hej på er. Skulle bara vilja säga en sak och det är att olika personer har olika personligheter. På samma sätt som olika skidanläggningar har olika personligheter. Visst har alperna många guldkorn, men även Åre har många fina ytor att åka på. Men visst är Åre lite eget för det är ganska många dagar som det bjuds på så kallat Åreväder, -20grader, snö och hård vind. Men vafan då får man åka ganska själv på eftermiddagen i alla fall. Jag bor själv i Östersund och har årskort i Åre och då är Åre det bästa alternativet, förutom under vecka 9 då det blir lite trångt.

Olika viljor
haha, ja som 08:a kan jag ju intyga att vecka 9 inte är nån höjdare i åre, då gäller det att fly ner till alperna :)

Olika viljor
Men som du kanse har missat så har du från Östersund nästan lika långt till Vemdalen där åkningen oftast är betydligt bättre än i Åre! Sen har du ju Bydalen som oftast är mycket bättre än Åre, mindre folk mer snö. Men att det fins puckon som gillar Vind packad drivis, kanonsnö, köer, taskigatetyd, höga priser och kronisk vind... så tycker jag att det är skönt att dom har Åre att vara i!
Funäsdalas fjällen rules!
Kalle KAX

Olika viljor
Tänkte bara säga kalle K att jag har årskortet för Åre, Vemdalen, Björnriket och Storhogna. så jag åker ca 14 skiddar i Vemdalen för jag tycker Vemdalen är mycket bra på sitt sätt och det är att det alltid är lite folk där.

Har däremot aldrig varit i Funäsdalen är det ett ställe som du varmt rekomenderar?

Olika viljor
Hej hopp!! Undrar bara om du inte kanske har lite bra kontakter i åre vad gäller boende kan ta vad som helst bara jag får sova!!!
Hade gött

Olika viljor
du glömde att du har årskort i klövsjö, med tanke på att de ingår i vemdalskortet.....

men vemdalen, björnrike, klövsjö/storhogna kan bjuda på riktigt bra åkning. offpisten är inte så guldkantad alltid. men visst kan man få fina åk även där......annars är de hajka med ryggsäck upp på dom ensamma topparna osm gäller däromkring...

keep spinning...

Olika viljor
Många uttalar sig negativt över åre, dessutom utan att ha speciellt mycket att säga...

Åre är bäst i sverige, det är min personliga åsikt... Man kan alltid säga att något annat ställe har mer snö, eller något tredje har bättre av någonting annat... Men det är ta mig tusan inte något ställe i norden som har så mycket av allting som åre, och som alltid känns så rätt... (har gjort ett antal säs i åre tidigare)

innan februari ska man inte åka dit...

Efter februari är det väldigt många dagar med väldigt bra förhållanden.. Det är förövrigt bara 1-2 veckor per år som köerna blir jobbiga...

bra atmosfär..

väl utbyggt skidsystem..

varierad offpist...

bra uteliv...

...---...

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp