Olösbart bootsproblem?

Olösbart bootsproblem?
Om jag knyter bootsen så tight att det känns "säkert" och bra att åka så stryper dom blodflödet (domnar dock ej) känns det som. Får satans ont och kan inte åka mer än 200-300 meter innan jag måste stanna p.g.a smärtor.

Knyter jag lösare försvinner smärtan såklart, men till priset av att hälen åker upp hela jävla tiden. Detta fuckar upp balansen och åkglädjen.

Problemet är att det finns inget mellanläge där både smärtan försvinner och bootsen sitter som de skamed bra hälgrepp..

Har jag köpt helt fel boots? I butiken testade vi o höll på massa storlekar hit och dit och vi kom fram till att de jag har var min "rätta" storlek.

Tips någon?

Kan nämna att allt jag köpt är av märket HEAD.

Senast ändrad:
Olösbart bootsproblem?
Finns diverse grejer man kan sätta runt innerskon både plastbågar runt hälen och remmar. Funkar förutsatt att du har rätt storlek... Har du mycket plats framför tån när du står normalt med raka ben så har du för stora boots. Jag tycker det brukar vara bra när tån tar emot längst fram. Böjer man knät åker foten bak en aning och trycket släpper lite. (Enkelt uttryckt: det ska kännas som det är minst en storlek för litet i affären) Är det alldeles för mycket utrymme på bredden ska du nog testa ett annat märke som gör smalare boots.

Olösbart bootsproblem?
knyt hårt som satan över tårna, sedan lite lösare precis i 90graders-svängen och sen drar då åt som satan dom 2 sista öglorna. funkar för mig iaf :) sen måste man även spänn upp bindingen mat har foten kvar i när man åker lift, annars dör den (iaf om man spänner bindningarna hårt).

Olösbart bootsproblem?
Hade samma problem . körde burton boots vilka är rätt breda i sina modeller . kör med ett par salomon i år . funkar mkt bättre faktiskt .

Olösbart bootsproblem?
Jag har svaren på alla som har problem med sina boots. Åk till Davos och Heierling stå på laser och få proffessionell hjälp. De är grymt duktiga att fixa så dina fötter mår bra. De har även sina egna formsprutade innerskor vilka ska vara fantastiska för hälgreppet om du inte får det av vanliga custom innerskor. Har dock inte behövt några efter jag köpt ett par falcon 10 som jag fick utbuktade, slipade och ett par formgjutna uppbyggda sulor.

Hälsningar från Davos

Olösbart bootsproblem?
Har haft exakt samma problem, köpte nya boots i år och det känns som en dröm! Har ont i foten litegrann första åket kanske, sen nu äre asnice

Olösbart bootsproblem?
Mina boots är tyvärr lite för stora och de glappar i hälgreppet så jag höll på att få skoskav.
Jag köpte ett sittunderlag som jag klippte bitar av och satte längs med hälsenan en bit in på innerskon (på utsidan förstås) som jag silvertejpade fast. Sen dess så sitter de som en schmäck!!

Senast ändrad:
Olösbart bootsproblem?
tobbe-lobbe sa:
Jag har svaren på alla som har problem med sina boots. Åk till Davos och Heierling stå på laser och få proffessionell hjälp. De är grymt duktiga att fixa så dina fötter mår bra. De har även sina egna formsprutade innerskor vilka ska vara fantastiska för hälgreppet om du inte får det av vanliga custom innerskor. Har dock inte behövt några efter jag köpt ett par falcon 10 som jag fick utbuktade, slipade och ett par formgjutna uppbyggda sulor.

Hälsningar från Davos
Fel forum månde?

Till ämnet. Det är möjligt du har rätt storlek men det är uppenbarligen fel boot för dig. Bara att byta. Följdfråga är det innerskon eller ytterskon som är stora problemet? DC har några boots med pumpbar innersko. Tydligen sitter blåsorna vid hälen så det kan ju vara något att kika på.

Olösbart bootsproblem?
Jag köpte ett par 32 boots och värmde dom med "tå koppar" och fixade till. Första dagarna hade jag as ont men sedan gick det över nästan direkt för att det materialet formade sig efter foten. Så det var riktigt bra.

Men jag köpte dom för 2800 och självklart så går den där jävla skenan av vid "vaden" som sitter på utsidan av skon. Så det blir troligen reklamation och helt nya boots igen. Jobbigt som fan + att jag behöver genomlida "smärt dagarna" igen...

Olösbart bootsproblem?
många har väl sagt det här men du har ju självklart för stora boots... kanske för mjuka för din smak också

NYA BOOTS

Olösbart bootsproblem?
Jag hade ett liknande problem med mina förra skor..
Då klippte jag sönder skosnöret på mitten så ja kunde knyta hårt på foten och lösare runt benet eller vise versa, det funka mycket bättre än att bara knyta hårt runt ett ställe och lösare på ett annat efersom när man knyter med ett snöre så kommer knytningen att jämnas ut över hela foten.

Olösbart bootsproblem?
jag köpte ett par nya burton boots ganska nyligen. blev burton för de va dom enda som passade min fot. tror det är så bara att skorna är olika utformade precis som fötter. de e nog mest bara leta tills du hitta rätt

Olösbart bootsproblem?
Hej !
Känt fenomen, jag hade samma bekymmer.
Jag lade i två vanliga filtsulor under ogrinalsulan så att fotens ovansida kom i kontakt med skon utan att snöra speciellt hårt, samtidigt som jag la i en hälkil, en sån där i grön gele, underst i skon, det blev kanon.
Filtsulorna kostar nästan gratis, hälkilen någon hundralapp.

Tillbaka
Topp