Ölpriser i St Anton?

Ölpriser i St Anton?
bra ämne att ta upp....kommer ner dit på lördag.... ölen i österrike borde väl va maad-mykcet billigare än här i sverige väl??

peace

Ölpriser i St Anton?
3,5-4 EUR för jävla pissig utspädd alkoholfri pissig österrikebärs på a-skin
köp flask å kröka på rummet

Ölpriser i St Anton?
helt rätt inställning....det är vår taktik också...köpa lots-of bärs i snabbköpet och lägga kröken hemma innan man går ut....

peace

Ölpriser i St Anton?
Kolla om du lyckas köra förbi en Liedl eller vad de nu heter, där kan man köpa tokbillig fulöl, FINK BRÄU.

När jag var i Amsterdam drack jag den.
Ok, kanske inte världens absolut godaste, men inget direkt fel på smaken. Att den bara kostade 3,5 svenska var ju ingen nackdel!

Lär ju finnas på vägen ner om inte annat..

Ölpriser i St Anton?
Bästa pubarna beror nog på vad du själv gillar men Afterski ölen liger på 4-4.5 beroende ställe. Från Sennhutte via Mooserwirt ända ner till POST.
Billigast i byn förutom SPAR och NAH&Frisch är Cafe Amalis 3.10.
Skall du ha pris prestanda på Afterskin rekommenderas Wiessbier då det dels är 0.5 l samt den är rätt svår att späda. Välj med Cola om du inte är någon hejjare på Wiesbier (Weissen mit Cola.). Givetvis skall du inte slösa bort din vistelse på hotellrummet med skabbig öl utan handla på dig en fickplunta eller köp småflaskor som du kan dricka i sista liften innan Afterskin.
Åker du till StAnton är framför allt Mooserwirt ett måste att uppleva men det finns ett par sköna till såsom Heustadl och Sennhutte. De ställen de rekommendear att ni skall gå på såsom Funky Chicken och Crazy Kangaroo kan du upleva hemma på vilken B-krog som helst och det hoppas jag inte är ditt ändamål på en sådan semester.

Ölpriser i St Anton?
Billigast berka finns väl ändå på Funky Chicken, svenskstället. Det är rejäla glas man får! Annars är det rätt dyrt över lag, ungefär som i Sverige. Crazy Kangaroo är faktiskt ett rätt kul ställe och spriten är lite billigare där också än på de flesta andra ställen. Det kan gå rätt vilt till på det stället. Annars är det en bra idé att förkröka ordentligt. Billigast mat och sprit hittar du på på det stora stället som ligger nära S:t Jakob, ett par km från Antons centrum precis vid stora vägen. Kommer inte ihåg vad det heter.

Tillbaka
Topp