Om du fick välja ett berg...

TexMurphy

Ny medlem
Lek med tanken att du fick välja ett berg (kan sträcka mig till en dal) att åka på och inget annat vilket skulle det vara?

Chugach Mountains väljer jag. Paxxad, ingen annan får åka på mitt berg.

Och så paxxar jag Lindvallen åt min käre vän Lima-ko :P

Senast ändrad:
ÅHHH jag vet precis vilket jag vill ha. Om man står ute på glaciären i Whistler och tittar rakt österut sträcker det sig upp ett stort berg på andra sidan dalen som har stora öppna ytor på toppen för att följas upp med massa breda rännor ner till trädgränsen. MUMS! Dregel

Gotth_Gemsstock-50.jpg

Gemstock vid Andermatt kanske, på det berget finns i varje fall en av världens förmodligen mest välplacerade liftar. Dom tänkte verkligen till Schweitzarna när dom byggde de 2 kabinerna i rad upp dit. Om man bara slapp köa upp dit så vore det ett verkligt drömställe.

/JN

Hjulbult har koll. Håller med om lift-placeringen, klockren. Köer märkte jag inga när jag var där. Får nog åka dit och kolla i år igen :)

Enda som är lite tråkigt med det berget är avsaknaden av skog...

För att svara på min egen fråga så blir det.....

Alta, Utah

Tex

någonstans där det finns puder upp till midjan och håller på tills man inte pallar mera? vart de nu kan vara...

TexMurphy sa:
Enda som är lite tråkigt med det berget är avsaknaden av skog...
Förvisso sant, tråkigt nog.

För övrigt en tråkig sak med Schweitz, att dom är så satans rädd om de där bergsgetterna så man knappt får köra i skogen.

/JN

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp