-One Life- Teaser, Skidfilm från Bjursås

• Trådstartare Trådstartare Tom
  • Start datum Start datum
T

Tom

Guest
Kommer ihåg en av våra första filmer. vi hade också filmat hela säsongen med en vanlig knäppa kort kamera. lagt ner oerhört mycket tid på att filma. och vi var helt överlyckliga för att lyckades få ihop material till en halvtimme! precis som de riktiga skidfilmerna. nu kunder vi känna oss stolta!, vi var en i gänget... :)
nu på senare år efter ett par filmer så har vi istället problem med att få filmen att bli kortare än 35 minuter. och det är ett välidgt stort problem. vi har så mycket bra material som är filmat med stativ, rätt belysning, häfftiga vinklar och inovativ ideer. massa saker som vi vill ha med. och det känns tråkigt att man måste välja bort massa för att få det till en trivsam längd.

men helheten kommer bli grym. vi har över 10 timmar film material på en film vi började planera för ett år sedan. under hela vintern är det det enda vi har hållt på med. nu efter att ha signat många skivbolag och band ska vi för första gången göra en helt laglig film. som har tagit hemskt lång tid att göra. vi håller fortfarande på att filmar och kommer bli klara med filmen till i höst. mer än ett år efter att vi började med den.

Nu har vi en teaser på filmen som ni kan få se:
http://www.junkshop.nu/filmdownloads/snow/onelife-teaser.wmv
enjoy..

den verkar tråkig.. typ 1 snyggt trick, resten va kasst. klippningen o sånt verkar däremot snyggt.

verkar? såg du inte hela?
måste du inte gjort om du missade alla schyssta hopp..;) nej men vi har tagit ut lite övriga klipp som ändå inte ska vara med i filmen. så alla trick kanske inte är av högsta klass..

Blacky:
Nej vi har några klipp. ytterst lite ifrån andra orter. men filmen är gjord för att vara en bjursfilm. och det mesta är därifrån. så då vet ni som vart där vilket arbete vi lägger ner på att få filmen att inte bli enformig när dom bara haft två hopp och tre rails.. :)

+ hoppet isutet
+ bra klippt

- musik
- cast
- stilen på åkarna

annars bra ser framemot hela filmen!.....

hoppet i slutet var fint annars var det kanske inte så bra som man lurades att tro av beskrivningen av herr Tom. Lät som ngt riktigt seriöst men visade sig vara samma som alla kan få ihop under en dag/helg Romme.

Ingen dissrespect men ska ni lägga upp filmer kan inte få det att låta som om det vore MSP eller liknande som hade filmat när det inte är bättre än 2/5 grabbar.

herring: det jag beskrev är såklar flmen, inte några klipp som gör reklam för filmen. som teasern är..

vi återkommer med filmen i höst när den är klar.. och då kommer ni inte bli besvikna...:) men jag vet inte. kanske är ni som sett filmen inte rätt publik för våran film. som jag ser det visar teasern upp mycket mer än sista hoppet. och det finns mycket baktanke i det mesta. dock kanske svårt att se allt i en liten sekvens som samtidigt ska visa upp lite klipp från filmen.

men tack för all kritik. kanske vi komme rmed en trailer i höst som mer visar filmens rätta jag. inte nått ihopskrap av det som blivit över så länge.

Line jumpet var skönt, men som herring säger: Man lurades av beskrivningen, var inte vad jag förväntade mig.

Men nu läste jag klart eran text och nu föll bitarna på plats, det hela var ju ironi och jag man kan nog säga att jag blev blåst :D

som du sier tom, så skal det litt jobb til for at det ikke blir ensformig. men det blir litt værre når du skal få 30-40 min til ikke å bli ensformig. lykke til.

Det tom skrev var att filmen skulle bli bra, med det menade han inte att vi som åker är bäst utan att filmen i sin helhet kommer att bli bra.!!!

ja, jag såg hela. men menar att teasern e kass, o att hela filmen lär bli tråkig. göra femmor utan att dra upp bena o ha kroppen helt rak är bland det fulaste som finns.

det hjälper inte att producera, klippa o pilla proffsigt på en film när åkarna varken har stil eller sätter sevärda trick. sorry boys..

Tom: så du menar att ni valt det sämsta från säsongen till teasern? låter inte direkt begåvat... och vad är baktanken?

många frågor och funderingar blir det av alla dessa konstiga uttalanden

Hehe, vad är hela grejen med snubben som hajkar i offpisten?? Det ligger ju en pist precis ovanför som det åker människor i. Hade sett ok ut om man inte sett dom, men varför låtsas att ni hajkar värsta stället när man kan ta en släplift och sladda ner dit i en pist?! Men det är eran film, och jag vill faktiskt se den. För är den lika kass som teasern så kommer jag få mig ett riktigt gott skratt... Kul att ni försökt iaf. Peace

ahha tänkte på samma sak som marcus_e_and_co skrev, såg kul ut som fan=). Så måste jag säga att jag var inne på samma spår som BigAir om ironi.
Men jag hoppas att gänget i Sunshinyday productions en dag kan kolla tillbaka på denna film och skratta åt den, tyvärr kan jag inte göra annat.

andreas-N: om du förväntar dig en poor boyz film från bjurs, så kanske du blir besviken. men jag kan säga att filmen kommer inte att hålla samma höga standrard på trick som i tex, absence, men den kommer att bli som film bättre än de fleta filmer p marknanden. så bra att de som till vardags inte ser på skidfilmer kommer att gilla den. en film för alla. som inte blir tråkig, oavsett hur många hopp vi kör bjurshoppet.. menmen, det hjälper inte när det enda man värdesätter i en film är hur bra åkarna åker, då ska du nog kolla mer på proffsfilmerna, som kan ha schyssta trick, men mer är som enn uppvisningsfilm..

herring: baktanken är att vi vill spara det bästa till filmen. men klart, vi kunde ha tagit bättre klipp. men det spar vi till railern som kommer sen, den ska ju marknadsföra filmen. det här är mer en förhandsvisning. och den behöver inte vara bra. men jag tycker den faktiskt är grymt bra.

marcus_e_and_co: det finns ingen tanke bankom det, bara att visa att heriks är med i filmen genom att köra nått klipp på han. kul att du ser fram emot filmen, och du kommer få ett gott skratt när du sett filmen och kommer ihåg hur bra trailern var. vi har filmat i 8 månader. redigerat filmen i 3 månader, och är snart klar med halva filmen.. förväntningarna är höga, men den kommer bli grym!

Knegoff:
Vi är inte ironiska. det jag skrev i första inlägget är filmen vi gör. dock har jag inte sagt nått om teasern. men tydligen har vi tagit med klipp som vi borde skippat.

grymt,, hoppas för er skull att ni blir riktigt bra och kan börja använda bättre utrustning ;)

16mm is the shit

ni kommer väll inte sälja filmen hoppas ja? ja anser att ni borde klippa ner den till typ en kvart...att sitta o kolla på samma hopp i en halvtimme är aldrig roligt, inte ens när jon o grabbarna grus kör. kolla på någon film från en tävling, kolla med allt, kval etc,, hur kul blir det? samma hopp om och om igen....en kvart är max , sen blir det bara tjatigt och långtråkigt. och en film handlar inte bara om trixen, det handlar om stilen man utför dom med. ser fram emot filmen, hoppas ni kommer lyckas att få en filmen bra, för då har in lyckats.

det verkar inte vara så många som fattar att det är en trailer.

vi kommer att göra filmen 35 minuter lång. nerkortad till det yttersta. och sälja den ja. sen är vi väl medvetna om att en film kan bli tråkig. när man nöter trick om och om igen. och vill man ha tittare kvar efter en halvtimme ska det vara grymt bra.

hur lyckas man då? jo, man frågar en långfilmsregisör om vad som krävs för att göra en film intressant i 35 minuter. en film som kommer att ha med mycket skidåkning.
hur gör man så att alla vill se den filmen, även dom som inte åker skidor.

ja, svaret får ni när one life släpps i höst. och jag kan säga att vi inte överdriver när vi berättar om projektet i början av tråden..

ska ni sälja filmen?!
isåfall tror jag att jag vet en person som e intresserad.
han bor på min gammelfarmors ålderdoms hem,
han heter Olov och har kraftigt nedsatt syn

hur mycket ska ni sälja den för?
jag tycker inte att ni ska sälja!

vi har inte bestämt något pris än.
men varför tycker du inte att vi ska sälja den?

Den tragikomiska situationen för er blir allt svårare att ta er ur om ni nu påstår att ni ska sälja filmen, då är det väl än viktigare att man släpper teasers som lockar till köp och inte lockar till skratt? Nu får ni nog ta och fundera på vad ni håller på med egentligen, och hur mycket tror ni folk är beredda att betala för en hemvideo med lite musik adderat?

Jag hoppas verkligen att alla Toms inlägg o filmen är ett stort skämt!

ahaha, tror ni folk vill köpa en film där ungar gör spretiga 3 or o 5 or, railar på 20 cm hög rail :/

hahahhaha ni kan ju inte sälja den där! om den kommer va i samma stil som teasern kommer ju inte en jävel köpa den :S ..

om det är det bästa ni stoppat in i teasern (vilket man brukar göra om man ska sälja en film), så kommer ni göra bort er rejält !

HAHAHAHAHAHAHHAAAAAA SKA NI SÄLJA DEN !?!

det hela måste vara ett skämt, varför skulle någon köpa en film där en sketchy 7a utan grab är höjdpunkten i någons del? jag tror ni max kommer få 5 köpare, eller kanse till och med 15 om ni marknadsför den väldigt hårt i asien och sydamerika.

om jag ska vara seriös (som jag hatar) så kommer det endast vara riktigt dåliga åkare som inte har något intresse för skidåkning som kommer köpa den. kanske era polare också, men snälla sälj den inte om ni inte vill göra bort er.

Det är mycket bättre att lägga ut den på nätet så att alla kan få tillgång till att se den, om ni säljer den blir det nog bara de som är med i filmen och några kompisar som köper den. För hur många vill chansa och köpa filmen efter att ha sett denna teaser (Fast att du säger att själva filmen kommer att vara mycket bättre åkning så behöver det ju inte vara så). Om ni lägger ut den på nätet så kommer många fler att vilja se den eftersom det är gratis att ladda ner den och fler personer kommer ge filmen en chans och se den. Så sälj den inte, om folk vill köpa en skidfilm köper de nog nån från exempelvis poorboyz eller machstick där man vet vad man får.

men ärligt, det spelar ingen roll om det är självaste george lucas som gjort en skidifilm med ett hopp och ett rail, med treor femmor o en sjua. den blir fortfarande inte bra för det. variation är det som gör en film bra, variation av åkning och omgivning.

det verkar som om ni har tagit er lite väl mycket vatten över huvudet, lycka till

hahahha. vi tagit oss vatten över huvudet?
nej nej... vi gör en film. den kommer bli bra. vi har inga probelm med att sälja den. det är inte bara en vanlig skidfilm med raka femmor som ni kallar det. det är en film som har allt och mycket mer.
allt som vanliga skidfilmer saknar.

det här är inget skämt!
anledningen till att folk vill köpa våran film är för att vi som gör den går in för filmen. vi har haft så jävla kul när vi filmat den och har det som de flesta skidfilmer saknar. den mesta insperationen från våran film kommer från riktiga filmer.

men jag förstår att in här på freeride, som är svergies bästa jibbers, inte orkar se en film som nästan utspelar sig i en och samma anläggning. som inte har med cork 1080 mute grab. som inte är filmad med 16mm... men vi riktar inte heller in oss på den målgruppen. och kommer lätt att sälja massor av filmer. och kanske lägger vi ut den på nätet för beskådning. då kan ni alla se den, så får vi se om ni tycker likadant om den då.

om folk vill köpa en skidfilm, så köer de våran. våran film har så mycket mer som ni inte anar. har ni aldrig hört talas om en skidfilm om även har icke skidåkare som målgrupp??
vänta ni bara tills i höst då one life kommer ut!

och jag kan även säga att våran förra film, från förra året sålde riktigt bra. och den är inte ens häften så bra som årets film kommer bli. så varför inte sälja den?
varför gör vi bort oss då?

Var kan man köpa denna filmen sen?

Blir kanske lite svårt och sälja in den här. Iaf jag vill ha inspiration och se folk som e bättre än mig, inte åkare på samma nivå.

Tillbaka
Topp