onödigt?

Fillefox

Ny medlem
onödigt?
undrar om ni tycker det e det onödit att köpa skidor om man åker 2 veckor om året?
och hur läge kan man ha ett par skidor om man typ har slutat växa?tack

onödigt?
om du har pengar över kan du köpa ett par skidor, du behöver ju inte köpa dom dyraste. Och om du växt klart kan du ha skidorna några år beroende på hur försiktig du är med dom

onödigt?
Allt beror ju på hur du kör. Men 2 veckor per år borde ju ge några års hållbarhet. Definitivt värt att kolla upp lite skidor tycker jag! Vill du ha tips härifrån så får du pynta ner lite om din åkstil etc.

onödigt?
jag som åker typ 70 dagar om året sliter ett par lagg per säsong, eller mera, beror ju lite på om man får några stora jack i dom eller om dom går av eller så..

men är du försiktig med grejerna så kan dom om du räknar efter mitt antal åkdagar få ut alltså 70/14 = 5 ÅR

så, om du är varsam om prylarna, så borde dom hålla upp till 5 säsonger! vilket är sjukt länge.. men, det är ofta tråkigt å åka på samma lagg efter ett tag, man tröttnar! så då är de ju bara att byta dom efter några år?

hoppas du hittar nått som faller dig i smaken! att ha egna prylar är mycket bättre istälelt för att hyra, då blir det alltid nya saker att åka på varje gång, och man hinner aldrig riktigt vänja sig och få ut det mesta av det! har du egna saker så vet du hur skidan rör sig i snön och hur den funkar, och då borde du också få ut mera på den åkningen du får! :)

onödigt?
det är oftast rätt dyrt att hyra skidor. så om du älskar att åka skidor tycker jag att du ska köpa skidor. efter några år kommer det ha gått +-0 och då har du tjänat ihop dem pengarna du betalat skidorna för

Tillbaka
Topp