Ont AV ryggskydd!?

• Trådstartare Trådstartare MattiasSt
  • Start datum Start datum
M

MattiasSt

Guest
Ont AV ryggskydd!?
Tja! Jag har inte använt ryggskydd förrut, men ska göra det nu. En fråga bara.

-Gör det inte ont om man slår i ryggen?? Plattan är ju ganska hård mot ryggen.

Jag har inte mycket kläder mellan ryggen och skyddet.

Någon som har erfarenhet av en krasch?

Ont AV ryggskydd!?
det gör inte ont, jag har bara ett underställ under ryggplattan. från början känns den irriterande men efter nått åk så märker man den inte, peace!

Ont AV ryggskydd!?
Billigare plattor som UFO och liknande sprider ju bara ut trycket, lite dyrare mc-skydd (t.ex. dainese) har en deformationszon som gör ryggskyddet tar en del av smällen.
Ännu ballare är komperdells som stelnar vid en krasch...

Hursomhelst så gör det alltid ont att falla, och trots ryggskydd är odödlighet är fortfarande ouppnåeligt. (Förutom på fyllan...)

Ont AV ryggskydd!?
Okey, tack för svaren!

JO odödlighet kan man knappast uppnå! =)

Bra o veta att man bara behöver underställ under ryggskyddet, jag var rädd att jag skulle va tvungen att ha en jävla massa kläder mellan(Varmt) för att inte få typ motsatt effekt lr nåt, men att trycket fördelas låter bra:P

Ont AV ryggskydd!?
citat: ursprungligen av Nojlas:
Billigare plattor som UFO och liknande sprider ju bara ut trycket, lite dyrare mc-skydd (t.ex. dainese) har en deformationszon som gör ryggskyddet tar en del av smällen.
Ännu ballare är komperdells som stelnar vid en krasch...

Hursomhelst så gör det alltid ont att falla, och trots ryggskydd är odödlighet är fortfarande ouppnåeligt. (Förutom på fyllan...)

Tua är samma som UFO
Saken är den att ufo är plast och skydd-tillverkare till cross och mc!
så ufo är mc och är väl ganska bra?

Ont AV ryggskydd!?
jag kör ett UFO och jag har faaan krachat så hårt att jag trodde att jag brutit ryggen.. MEN.. efter 5 sekunder så släppte skräcken och där låg jag å hade ont i ena skinkan bara.. hehe

hjälm, ryggskydd och svanskoteskydd (sådana innerbyxor som skyddar höfter och svanskota mm)

det är vad jag kör med.. och det har "räddat" mig många ggr på rails, boxar, stenar, fellandningar, is och hårdpackad snö..

jag kör endast med ett underställ sen ryggplatta på.. och sen mellanlager efter väderlek..

så.. det kanske känns lite.. MEN det känns förvånansvärt lite vid en FET krach asså..

de fungerar väldigt bra dessa underbara ryggskydd..

/Pinn

Ont AV ryggskydd!?
-Gör det inte ont om man slår i ryggen?? Plattan är ju ganska hård mot ryggen.

Den relevanta frågan är väl:
När gör det ondast att slå i ryggen, med eller utan ryggskydd?

Som redan skrivits ovanför fördelar skyddet kraften av smällen över ett större område för att minska riskerna för ett ryggradsbrott eller kotförskjutningar.
Men det kan vara bra att komma ihåg att det fortfarande går utmärkt att skada ryggen, trots ryggskydd. Skillnaden är att det behövs betydligt högre grad av våld för att göra det. Kort sagt, det går att satsa mycket mer samtidigt som du riskerar mindre.

I övrigt håller jag med Nojlas (som så ofta är så klok) odödlighetsteori:
Att man har skydd betyder inte att man inte behöver tänka efter innan!

Tillbaka
Topp