Ont bakom knät - Hjälp!

• Trådstartare Trådstartare PerErikAndreasAxelsson
  • Start datum Start datum
P

PerErikAndreasAxelsson

Guest
Ont bakom knät - Hjälp!
Hej Freeriders!
Jag landade för ett tag sedan kort i ett hopp och har efter det haft jävligt ont bakom knät.
Jag kan gå och sånt utan problem, men jag kan inte dra bak benet upp mot rumpan liksom. Stretshtsha framsidan av låret. Typ sitta på huk och sånt, för då värker det.

Var hos doktorn som bara liksom röde det några gånger och sa "vila två dagar". Till saken hör att jag vilat i två veckor nu och det känns inte bättre.

Har ni vart med om nått liknande? Kan det vara ett sträckt ledband?

Tacksam för svar! - Andreas

Ont bakom knät - Hjälp!
andreas ja har exakt samma sak! ja brukar stretcha framsidan av låret varje morgon och varje kväll i ungefär 2 minuter. själv är man ju ingen doktor men det är tipset ja kan ge dig
det kan vara schlatter, skada på miniskeln lr någon inflammation om du fått dej en smäll

Senast ändrad:
Ont bakom knät - Hjälp!
Det kan ju inte vara schlatter, för då har man ju ont neranför knät och man får det när man växer för att muskelföstet neranför knät blir inflamerat. Gå till doktorn och klaga igen !

Ont bakom knät - Hjälp!
meniskskada kan det inte vara heller...då gör det inte ont bakom knät i alla fall.

Ont bakom knät - Hjälp!
Medelåldern på de som precis har svarat är 17.. och jag tvivlar på att någon av dem började plugga till läkare när de var 10 och nu är fullutbildade (men möjligheten finns ju)..

Så förslaget att GÅ TILLBAKA TILL DOKTORN OCH FRÅGA HONOM VAD SOM ÄR FEL DÅ HAN ÄR UTBILDAD INOM ÄMNET kanske sitter på sin plats?

Ont bakom knät - Hjälp!
Jag har själv skadat antingen det inre ledbandet eller menisken och jag har ont på insidan när jag sträcker ut respektive böjer knät. Läkarna vet inte än men får svar snart från magnetröntgen.

Jag ska inte leka läkare men jag kan bara gissa på är en sträckning i bakre korsband eller överansträngning i någon sena eller liknande. Tycker att du ska gå tillbaka till doktorn.

Ont bakom knät - Hjälp!
Tack så mycket för alla svar.
Jag ska gå tillbaka till läkaren vik göra en magnetrönkten.

Ja, jaghar ont i mitten av baksidan av knät, dit är inte värst tryckömt. men när jag ska gå ner på knäna så gör det sjukligt ont.

Ont bakom knät - Hjälp!
Mstadig sa:
meniskskada kan det inte vara heller...då gör det inte ont bakom knät i alla fall.
Skriv inte svar om du inte har en aning om vad du snackar om!

Du har antagligen landat med utsträckta ben och fått en stum motsättning som är mycket vanlig vid just meniskskador. Jag skadade mig på liknande sätt som dig fast med "hyperflexed" ben ( flexat knä ) och sträckte ut korsbanden och fick en "contusion" på benet samt skadad menisk. Låser sig knät för dig är det med stor sannolikhet menisken men det är ointressant att spekulera kring.
Du SKA få göra en magnetröntgen snarast.
Min läkare trodde först att jag bara fått en smäll men båda knäna var ju skadade på flera sätt. Det är nästan omöjligt att konstatera saker med bara "tester" som läkaren gör.

Lycka till!

Tillbaka
Topp