Ont i foten!?

Jakbob

Medlem
Ont i foten!?
Nu kör jag med en gammal Extrem och ett par gamla skitiga Rage bindningar (ska köpa nytt snart..).
Jag har ett par flow skor....

När jag kör te.x en vecka brukar jag få ont i foten, särskilt höger stortå, någon som vet vad det beror på?

Är det bootsen eller bindningarna ? Ska köpa nya bindningar, men jag kanske behöver nya boots med då ? :|

Någon som vet om en "Type A Jim Morgan Dragon" är något att ha? har läst en del om den och den låter ju underbar + inte så hemsk prislapp..

Vilka bindingar ska man ha? Har länge funderat på ett par Flow, ska man köpa dem eller ska man nöja sig med paret Drake GT -04 som följer med? (man kan välja "Protest -04" med, men Drake låter bättre?.....)

Tack på förhand, hoppas någon kan hjälpa mig :)

Ont i foten!?
Varför du får ont i foten kan nog bara du själv svara på, känner du att du sitter hårdare med höger foten än vänster foten ? har skorna blivit konstigt formade ?...kan egentligen bero på vad som helst.... jag personligen tror inte så mkt på Flow.... har inget att grunda det på, utan jag bara tror... säkert flera här som har erfarenhet av flow.

Ont i foten!?
Aja, jag får väl köpa ett par nya bindningar och se om det blir bättre för foten =)

Tror inte att jag har den foten hårdare än andra, kanske har den bindningen på något skumt sätt eller nåt..... hoppas bara att det löser sig för när man har åkt i runt 7 dagar känns det som att tån är bruten och jag kan knappt gå =/

Ont i foten!?
jag hade ett par flowskor en gång i tiden men jag hade dom enbart en vecka. sedan bytte jag för jag tyckte dom var grymt osköna. så tunna och tråkiga. fick med ont i fötterna.
men smaken är som baken. svårt att avgöra vad du får ont av.

jim moran är en grym åkare

Ont i foten!?
Men skorna sitter bra och så, när jag tar på dom första dagen på veckan känns dom perfekt, så det måste väl antingen vara att foten sitter fel i dom på något sätt, eller pga att bindningen sitter och pressar över tårna eller att jag hade bindningarna på något skumt sätt? Jag kan iallafall inte komma på någon annan bar förklaring =)

Ont i foten!?
ja hade ett liknande problem med ont i tår.
jag vred bindningen några grader sen va problemet i princip borta.(kör flow fusion boots)
vad jag har hört om flow bindningar så går dom ganska lätt sönder, min brors kompis körde flow men bytte efter X antal spräckta knäppen mm på en vecka. vet ej om detta är förstärkt på nyare modeller.

//abbok

Ont i foten!?
Körde med flow förut å tycker att det enda som är bra är att de är snabba att ta på, vilket inte spelar ngn roll eftersom att man ändå måste vänta medan de andra spänner fast sig. Alldeles för mjuka för min del. Att du får ont i foten kan ju bero på att du har samma noja som mig - dvs att du måste spänna bindningarna extremt hårt. Jag kör med burton mission greed nu och tycker de är asgrymma. Tåkappan går ner över tårna så det blir inte samma "blodstoppande" tryck.

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp