Ont i huvudet

mattiaas

Ny medlem
Ont i huvudet
Tjena! var idag o testade backflips för första gången!
Slog i huvudet i kicken när ja fick rotationen för tidig o lyckades väl göra de typ 4 gånger varv en gång ganska rejält!
Har nu grymt ont i backhuvudet där smällen satt varje gång o misstänker kanske lätt hjärnskakning!
Är detta ngt ja behöver kolla upp eller bara låta tiden gå!?
mvh

Ont i huvudet
Självklart ska hjärnskakningar kollas upp.
Låt bli att slå i huvudet upprepade ggr också du lär behöva några hjärnceller senare i livet.

Senast ändrad:
Ont i huvudet
Teufel sa:
JL76 sa:
Låt bli att slå i huvudet upprepade ggr också du lär behöva några hjärnceller senare i livet.
Människan producerar nya hjärnceller.. dock långsamt! är du född på 70talet eller?
Ja är det nåt fel med det? 70 talisterna på forumet är ju iaf skrivkunniga och det är mer än vad man kan säga om vissa andra.

Även om man återskapar (långsamt) så tror jag att konsekvent dunka huvudet i marken motverkar mer. Det är som att säga att det är ok att röka för när man slutar så kan lungorna återhämta sig, varför ens börja? Samma med hjärnan låt bli att dunka sönder den.

Ont i huvudet
JL76 sa:
Teufel sa:
JL76 sa:
Människan producerar nya hjärnceller.. dock långsamt! är du född på 70talet eller?
Ja är det nåt fel med det? 70 talisterna på forumet är ju iaf skrivkunniga och det är mer än vad man kan säga om vissa andra.

Även om man återskapar (långsamt) så tror jag att konsekvent dunka huvudet i marken motverkar mer. Det är som att säga att det är ok att röka för när man slutar så kan lungorna återhämta sig, varför ens börja? Samma med hjärnan låt bli att dunka sönder den.
Tror faktiskt inte att han gjorde det med flit om jag ska vara ärlig.

Ont i huvudet
Alltså om du gör backflip på större hopp så slipper du stressa runt en. Första gången jag någonsin satte backflip var i kungsbergets svarta längst ner, förra året.

Det var ju läskigt som fan men jag slapp stressa i luften och därmed kunde göra den kontrollerad. Jag säger inte att du ska göra det på svarta hopp men gör det på ett hopp där du får någorlunda lång lufttid och där du känner dig säker.

Angående ditt huvudvärk.
Lägg dig ner och vila. Spela inte dator, läs inte och titta helst inte på TV heller, det låter sjukt tråkigt men om du vill bli av med ditt huvudvärk snabbt så låter du bli med tvtittande och dataspelande osv...

Ont i huvudet
till er som undrar det var inte med meningen och ingen olyckshändelse blev bara så att ja snurra för tidigt;/
men ska pröva de nästa helg i sälen o se om då går bättre då.
Men va nog inte hjärnskakning!
blir till att kröka ikv så får man ont får man väl låta bli!
trevlig själv o ta de lugnt me alkoholen!=)

Tillbaka
Topp