Ont i knäna när jag åker

Frenky

Medlem
Ont i knäna när jag åker
Tja

Det är så att jag får väldigt ont i knäna efter att jag åkt ett tag. Vad kan det bero på. Har det nåt med hur man har stancen på brädan?

Åker duckstance +15-12 för det känns bäst så när jag ska åka swich om det är till nån mer info.

Snälla hjälp mig :D

Senast ändrad:
Ont i knäna när jag åker
Jag är väldigt ny på det här med bräda så jag vet inte riktigt vad som behövs för info. Är bara nyfiken och se om nån annan har upplevt samma sak kanske och vet vad det kan bero på.

Ont i knäna när jag åker
Frenky sa:
Tja

Det är så att jag får väldigt ont i knäna efter att jag åkt ett tag. Vad kan det bero på. Har det nåt med hur man har stancen på brädan?

Det fick jag också när jag precis hade börjat åka. Om du inte har helt sjukt mycket duckstance (typ -30,30) så tror jag inte det beror på det. För mig var det bara att jag var rätt otränad i benen, och eftersom inte lårmuskulaturen då orkar hålla upp hela kroppstyngden blir knäna hårt belastade. Jag skulle råda dig till att börja träna mycket benstyrka :)

Ont i knäna när jag åker
Guitaren sa:
Frenky sa:
Tja

Det fick jag också när jag precis hade börjat åka. Om du inte har helt sjukt mycket duckstance (typ -30,30) så tror jag inte det beror på det. För mig var det bara att jag var rätt otränad i benen, och eftersom inte lårmuskulaturen då orkar hålla upp hela kroppstyngden blir knäna hårt belastade. Jag skulle råda dig till att börja träna mycket benstyrka :)
-30,30 känns ju som en sjukt sketchy stance faktiskt? <-<-(::/::\::)<-<- om man åker regular.

Jag åker inte snowboard, men de flesta jag åker med åker snowboard och jag har uppfattat det som så att man får ont i knäna om man slänger på sjukt wide stance med mycket duck direkt. Tror man måste prova sig fram lite, ändra successivt och träna upp dina knän så ska du se att det löser sig :)

Ont i knäna när jag åker
MedlemJapaner sa:
Guitaren sa:
Frenky sa:
Tja

-30,30 känns ju som en sjukt sketchy stance faktiskt? <-<-(::/::\::)<-<- om man åker regular.

Jag åker inte snowboard, men de flesta jag åker med åker snowboard och jag har uppfattat det som så att man får ont i knäna om man slänger på sjukt wide stance med mycket duck direkt. Tror man måste prova sig fram lite, ändra successivt och träna upp dina knän så ska du se att det löser sig :)
Jag kör Goofy så för mig blir det (::\::/::) ^^ Glömde säga det :P

Ont i knäna när jag åker
Tackar för inläggen som kommit =)
Ska försöka och ändra lite i stance och se om det blir nåt bättre o sen så får man kanske sticka till gymmet o träna lite ben :P

Ont i knäna när jag åker
Får du enbart ont av att åka snowboard?
Vart i knäna får du ont?
Är det bara tillfälligt i backen eller har du ont på kvällen/dagen efter?

Kan bero på svaghet, kan bero på för korta muskler endera framsida lår eller baksida lår etc etc.
Svårt att svara på, själv har jag ojämnt brosk skavandes under knäskålen som orsakar min smärta.
Om du har ont efter du har åkt, eller ovasett egentligen, gå till en sjukgymnast så ser dom ganska enkelt varför du får ont och du får rätt träning och stretchövningar.

Senast ändrad:
Ont i knäna när jag åker
tjenare hur brett står du med den stancen? kör med samma vinkel på bindningarna men när jag stod för brett som jag gjorde förut så fick jag ont i knäna

mycket med stance och så på snowboardbindningar är att man får prova sig fram en hel massa för att hitta ett bra system som passar en själv sen om då kör stort i hopp och landar tungt och sånt så är det klart det också sliter på knäna

har kört mycket träning på ben rygg och bål när jag var riktigt aktiv (nått år sen nu) och då körde jag med benböj och stod då med benen jämt med axlarna i bredd ryggen körde jag rygglyft med en tyngd ovanför nacken som man håller i med händerna och bålen sit ups i vinkel och med en tyngd hållandes på bröst korgen för det är så att hoppar man mycket och så då är det viktigt med en bra rygg och bål för att orka stå viktigt när man börjar träna om man inte gjort styrketräning förut är att börja smått utan tyngder för att sen succesivt öka

hoppas det ger nån hjälp
//matte

Tillbaka
Topp