ont i knäna.
Jag får ont i knäna av att åka telemark speciellt efteråt. Eftersom jag säsongar nu går jag i princip runt med konstant stela och ibland värkande knän. Jag har varit hos en sjukgymanst och kollat upp det. Enligt henne var muskulaturen runt knäet inte tillräckligt stark och eftersom påfrestningen är rätt stor blir knäet instabilt. Hon gav mig några övningar och sa att det gick bra att köra ändå så jag har ingen skada jag behöver oroa mig över. Jag har märkt att knäna ofta värker mer när jag kört carving antar att jag belastar mer då. Jag har provat att köra med värmande knäskydd men tyckte inte att det hjälpte så mycket.
Så nu undrar jag om det är någon av er som har några bra tips på sätt att åka för knäet ska belastas mindre? Sen om ni har några bra övningar för balans och styrka får ni gärna dela med er av dem också.
Så nu undrar jag om det är någon av er som har några bra tips på sätt att åka för knäet ska belastas mindre? Sen om ni har några bra övningar för balans och styrka får ni gärna dela med er av dem också.