rodney_piston
Aktiv medlem
Ledband i foten
Sökte lite i gamla skadesträngar men hittade inte riktigt vad jag söker. Jag är 43 och kroppen är tydligen inte vad den varit. Fick sån där partiell ruptur på främre korsbandet på vänstra knät i slutet av förra säsongen efter en stum landning på skidorna. Gick till sjukgymnasten och fick höra att knät var instabilt och fick rehabträna och order om att ta det lugnt. Tänkte att det här borde ju innebära att det borde vara ett bra tillfälle att åka lite snowboard nästa säsong. Det borde ju vara bättre för knät tänkte jag. Sedan någon månad efter... hmm vad ska man säga…helt nykter var jag ju inte.. Det var min frus 40årsskiva i somras….jag sabbade högra foten något helt överjävulusiskt….Sjukgymnasten trodde att 4 ledband var av runt leden… Jaha balansplatta och massa sånt där tråkigt……Jag åker goofy så fotleden på högern känns ju ganska viktig. I Augusti börjar knäet kännas bättre….. Så jag tänker att vad tusan. Jag satsar på skidor ändå,, ge faan i att hoppa bara… med pjäxan på så borde väl inte påfrestningen på fotleden var alltför stor?????? Så jag koncentrerar mig på att rehaba knät. Allt känns som att det kommer att gå skitbra. Ska upp nästa helg och köra… Fick på skidboxen idag och vallat rubbet, Peppad till tusen så snackar jag med en kompis i samma ålder som berättade att han sabbat sin fotled i en klättringsolycka nu i höstas och att han måste operera o s v vilket skulle sabba hans säsong………diskussionen gled ju in på mitt resonemang om att fotleden borde vara ganska förskonad i pjäxorna. Men han menar att man parerar mycket mer än man tror med fotbladet………Det klart att hans skada var mycket värre än min. Men…………Nu blev jag orolig…..
Så alla som vet……hur mycket använder man fotbladet och hur förskonat är fotleden med pjäxorna på? Ska man linda foten eller????Bara ge upp?? Foten är ganska instabil ännu…. typ 75% av vad den borde vara skulle jag säga…. Är inget proffs men står väl på lite mer än medelsvensson.
Skriv inte att man ska ta det lugnt för det är ganska svårt att ta den diskussionen med den där lilla saten som sitter på axeln….
Så alla som vet……hur mycket använder man fotbladet och hur förskonat är fotleden med pjäxorna på? Ska man linda foten eller????Bara ge upp?? Foten är ganska instabil ännu…. typ 75% av vad den borde vara skulle jag säga…. Är inget proffs men står väl på lite mer än medelsvensson.
Skriv inte att man ska ta det lugnt för det är ganska svårt att ta den diskussionen med den där lilla saten som sitter på axeln….