Ont i smalbenen?

oDdma

Ny medlem
Tjenare!

Jag får sjukt ont i mina smal ben när jag åker, kan det bero på pjäxorna ?
Kan åka park någon dag sen kan jag knappt gå.

Isåfall några pjäxor som rekommenderas? Full tilt / Dalbello , vilka modeller?

Peace

nillen

Ny medlem
sök i forumet finns hur mycket som helst om det här!

lås tråden?

Senast ändrad:

smnandersson

Ny medlem
fick ont i benhinnorna efter en dag i parken med tills jag började använda full tilt. att sätta på sig ett par full tilt pjäxor är som att sätta på sig ett par strumpor när man fryser, man gör det med nöje utan en massa problem senare på kvällen med benhinnorna!

go buy hot doggers!

Bjo-rnR

Ny medlem
men tänk om han får ont i foten istället?

Gå till en bootfitter och fråga om en pjäxa om passar dig

BusigaBosse

Ny medlem
lånar tråden lite och frågar: om man har ont i smalbenen och vill ha snabb lindring, vad ska man då göra? tips?

U

user62594

Guest
Problem med benhinnorna.

Kör tigerbalsam och skumgummi så ska det ordna sig.

Maiiis

Ny medlem
beror förmodligen på att du antingen är lite för rörlig just där pjäxan slutar vilket gör att smalbenen hoppar fram och tillbaks när du åker och hoppar vilket blir en mycket större påfrästning på just benhinnor än det skulle göra om du sat helt fast, eller för att pjäxan är lite låg vilket bidrar till större påfrästningar på ett och samma ställe jämfört med om du har en lite högre pjäxa :/

om du ska köppa en ny så rekommenderar jag att du testar ut någon pjäxa anpassad för jibbing då dessa oftast är anpassad för att dämpa just dessa påfrästningar på fötter och smalben vid mer extrema förhållanden :)

Hade själv samma problem tidigare, vilket jag tillfälligt löste med skumgummiplast för att spabbilisera smalbenet och dämpa. Men det hjälper inte helt och funkar bara tillfälligt (typ en två dagar)

Maiiis

Ny medlem
ojoj såg nu när jag skickat mitt svar att jag och stavningen inte riktigt var kompisar ;P

D-Nord

Ny medlem
kör med ett par spk får ont efter varje skiddag men gör aldrig ngt åt det låter bara smärtan försvinna bort i åkglädjen testa tänka på det ^^

Maiiis

Ny medlem
Jag vet det fungerar :) men det är mer efter skiddagarna problemet uppstår inte när man kör ;)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp