Ont som fan i vaderna, landade baklåtvikt

Joo har märkt att det hjälper om man tar något smärtstillande men är det verkligen bra att köra fast man har ont?

jag kör på citodon nu när jag har brutit armen
funkar bra men man mår illa av den i början

nää de e nog inte bra att köra om man har ont och inte heller när man har tryckt i sej medecin precis innan. vänta tills de går över istället

knäböj.. då orkar man hålla emot en landning med bakåtvikt.. annars så drar ju benet nästan ur foten ur pjäxan när man böjer sig så mycket att skinkorna tar i bindningarna...Mera knäböj.. då orkar man hålla emot så man inte drar sönder musklerna o sånt skit..

Jag tror att det kan ha att göra med att dina muskler inte orkar med riktigt. Hade liknande problem förra året när jag hade varit ute och jibbat, då hade jag så ont i låren att jag knappt kunde gå...
Sen efter säsongen började jag bygga upp musklerna på gym, nu känner jag ingenting alls och landningarna går fint, spelar ingen roll om jag har bakåtvikt!

Börja träna vadmuskler kan vara en idé, sen kan du söka upp en sjukgymnast eller någon som kan något om ämnet? Du kan ju också prova att strecha bort det?

Lycka till!!!

MVH Mille

Ja har samma problem och har haft det hela säsongen...När jag hoppar och gör tex. 360så landar jag ibland med bakåvikt.Då får jag skit ont i smalbenen(benhinnorna) precis där pjäxan slutar. Ibland så jag knappt kan gå!!:( Det ända jag brukar är att ta det lungt och vila...sen e det bara ut och köra igen. Jag tror inte att det har med dina muskler att göra. Utan att det mer blir som ett slag mot benet. aaa lycka till och köör;)

Har samma prob. Får helt sjukt ont på ett visst ställe på vaden, typ på sidan som du skrev. Sen ser man på pjäxan och ser att innerskon e typ lite böjd över bakkanten på pjäxan. Kan det hjälpa om man höjer plattan bak på pjäxan, alltså den "plattan" som ligger mot vaden så att säga, har sett att det finns nån typ mått där bak och att man kan höja/sänka mha en insexnyckel. Nått att pröva`?

Vanliga jävla benhinneinflammation! Välkommen till verkligheten...
Sök på den termen så ska du se att du hittar "lite" mer info.

Tillbaka
Topp