Orage Xavier Pro?

perhenrik

Ny medlem
Orage Xavier Pro?
Letar en lång praktisk jacka för inboundsåkning. Har kollat på Orage Xavier Pro. Nån som kan uttla sig om den? Är den fodrade varianten väldigt varm? Hur är detaljerna? Designen genomänkt? Etc etc...

Senast ändrad:
Orage Xavier Pro?
Har en sådan! tycker den är riktigt skön och gillar den starkt. Jag har den fodrade varianten och jag tycker den är lagom varm. Har inte testat den än i mer än typ -10 men har inte känt att jag frusit. Har åkt med den i plusgrader och det har inte heller varit några problem, då det är bra ventialtion i armhålorna. Tycker för övrigt att den är väldigt funktionabel då den har bra fickor och smarta funktioner.

Rekomenderar den stark!

Orage Xavier Pro?
Jag kör också med den, har använt den i ungefär -20 med underställströja under och jag frös inte någongång! Jag är 190 lång och har störtas storleken och är skit nöjd med längden! Helt klart ett värt köp

Orage Xavier Pro?
Låter ju fint. Men för mig är inte värmen ett problem i negativ mening, men mer att den skulle kunna bli för varm och begränsad på så vis. Skulle va intressant att veta hur mycket vadering det egentligen är?
Sen undrar jag över längden. Hur lång är jackan egentligen i respektive storlek? Hur långa är ni som svarat och hur vilkn storlek har ni?

Orage Xavier Pro?
längst ner står det info om längd för varje storlek och hur vaderingen är ;)

Jo jag vet. Men junkyards beskrivningar ang isolering måste va en av de mer generella beskrivningar som finns. Så jag vill ha nåt mer specifikt än så ;)

Orage Xavier Pro?
Lång jacka sa du? Du kan ju kolla in min colour parka som jag säljer... Annars vet jag inte...

Tillbaka
Topp