Ort med lättillgänglig offpist i Frankrike/Schweiz

RobotFood

Ny medlem
Hej!
Ska ned och säsonga nu i vinter och jag vill till en halvstor ort i Frankrike eller Schweiz. Mitt primära krav är att det ska finnas offpist som inte kräver att man behöver gå i flera timmar för att nå, dvs lättillgänglig. Sedan vore det bra med en hyfsad park att nöta i när vädret är dåligt. Festandet är inte så viktigt men det vore nice om det fanns nått ställe att gå till på kvällarna iaf, men alltså inte det viktigaste. Det viktigaste är att åkningen är bra och att offpisten inte blir uppkörd direkt. Jag kommer behöva jobba där nere så det är bra om det finns jobbmöjligheter.

Kort och gott:
Halvstor ort (ej Chamonix)
Frankrike eller Schweiz
Hyfsat smidig offpist som inte blir uppkörd på en timme
Jobbmöjligheter

Så kom med tips om orter som överensstämmer med detta! Tack på förhand.

Läste någonstans att det skulle vara ganska enkelt att få jobb i Val Thorens, dem har tydligen fixat sina parker ganska nyligen också och offpisten skall också vara lättillgänglig :) jag har själv inte vart där men vad jag har hört och läst verkar ju Val Thorens stämma ganska bra överens med dina önskemål...!

ha de!

Dra en vända till Davos dorf.. Riktigt fin puderåkning å inte många som kör puder där häller.... Testa

Engelberg, riktigt bra offpist.
Jobb möjligheter på barer eller hotell.
Riktigt härlig by!

Val Thorens känns för stort.

Davos har jag funderat på men jag undrar om det finns jobbmöjligheter där?

Engelberg känns hett. Vilka svenska bolag har Engelberg som resmål?

mvh CJ

Val Thorens är inte för stort, det öppnar bara möjligheter!
Sen har de både lättillgäng offpist (mängder med ställen man når på mindre än 10 minuter promenix) å en galen park...

LAAX har jag hört är bra på de punkter du nämner! speciellt park och lättillgänglig off-pist!

obs. jag har aldrig vart där, endast hört från andra personer! ska dit på sportlovet dock, så jag hoppas att det är lika bra som det sägs!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp