Orter jib academy 08/09

Orter jib academy 08/09
dant sa:
sjuukt najs att det är ett i tandådalen.. kanske lite många i norr men! vart ska finalen köras?
det är ju bra att dom kör i norr, men kanske inte behöver luleå, och kiruna båda utan bara en, har ju inte varit någon kvaltävling här uppe alls, så är ju enbart bra:) men bra iafl att dom har lite längre ut nu för en gångs skull:)

vad är äldsta åldern? 92-93? BTW?

Senast ändrad:
Orter jib academy 08/09
Sweet att finalen går i Kläppen där man ska tillbringa hela vintern som skidlärare lär blir galen final även i år =)

Orter jib academy 08/09
Hahaha Luleå, dagens största skämt. Vad är det för nollåtta med ingen koll alls som valt kvalorter?

Vi har 2backar varav den enda har en enorm fallhöjd på 45meter och inte ens 3st hopp på raden utan mellanrum skulle få plats. Den andra backen är alldeles för konstig för 3st hopp om man vill kunna flyga lite iaf. Ja sen har vi 2st träboxar som är 1meter långa båda 2, ingen av dom glider heller så dom bara står i backen, ungefär som att raila på en lastpall som är sådär härligt blöt och mjuk.

Någon som vet vars det skulle hållas om det nu blir Luleå trots allt?
Kul som fan dock att det blir några grejer här uppe!

Orter jib academy 08/09
sjuuuukt najs om det blir i väsjöbacken i år igen. men i år har dem mycket bättre förhållanden så det kan bli fler och bättre hopp!

Orter jib academy 08/09
KaILe sa:
dant sa:
sjuukt najs att det är ett i tandådalen.. kanske lite många i norr men! vart ska finalen köras?
det är ju bra att dom kör i norr, men kanske inte behöver luleå, och kiruna båda utan bara en, har ju inte varit någon kvaltävling här uppe alls, så är ju enbart bra:) men bra iafl att dom har lite längre ut nu för en gångs skull:)

Ja usch varför köra i Luleå och Kiruna?
Det är ju bara 34mil emellan.

Orter jib academy 08/09
kanske räckt med boden, ska dock bli sjukt kul att se luleå genomföra ett Jib Academy.
hertsökullarna hade väl varit mer anpassat än måttsund iof...

Orter jib academy 08/09
KaILe sa:
dant sa:

äldsta åldern är 92, det betyder att jag får vara med :)

jag kvalar nog i td

Orter jib academy 08/09
Boden, Luleå och Kiruna ?!
Alla dom är ju bredvid varann? o,0?

Boden & Luleå förstår jag inte riktigt varför..
Efter hogiz inlägg ang luleå så lät ju inte de so lovande!,

Och jag själv åker ju i boden så,.
Vad kan dom komma med.
Hopp Line? njaa för branta nedfarter tror jag .. max 2 hopp på rad isf.
Rails? 3 st som hugger pga rostfrittstål.

Naa men eftersom att det ska vara jibacademy där så hoppas jag att dom kan få ihop något EXTRA .
Räcker inte med som det såg ut i fjol i alla fall.

Orter jib academy 08/09
Ja de blir i luleå, i Måttsundsbacken. Nu har vi även 2 st 5 m boxar. De ska bli 3 hopp i år i 2:ans backe. OM de blir som vi har tänkt oss så ska de nog bli bra. Välkomna!

Orter jib academy 08/09
Seriöst, det står väsjöbacken i jib academy!
Flottsbro har ju 3 hopp uppe. 2 är röda och en är svart.
Varför är inte tävlingen i flottsbro när det finns bättre hopp där?

Orter jib academy 08/09
SverigeTomten sa:
Vette fan om det där? Väsjös landningen är stor nu, möjlighet till mycket större kick än de har nu. Flottsbros "svarta" landning är mindre än hälften så liten som väsjös. Iaf om man kollar på det klippen när en kille kör flatspin i flottsbro. I väsjö har jag vart själv så jag vet hur stor den är. Flottsbro har dock bättre förutsättningar för en "riktig" park med en line med flera feutures.

Senast ändrad:
Orter jib academy 08/09
paffare sa:
SverigeTomten sa:
Vette fan om det där? Väsjös landningen är stor nu, möjlighet till mycket större kick än de har nu. Flottsbros "svarta" landning är mindre än hälften så liten som väsjös. Iaf om man kollar på det klippen när en kille kör flatspin i flottsbro. I väsjö har jag vart själv så jag vet hur stor den är. Flottsbro har dock bättre förutsättningar för en "riktig" park med en line med flera feutures.
tävlingen e ju om typ 4 veckor också, mycket kan ju smälta å då har väl väsjö lite bätte förutsättningar, de har ju ganska mycke snö, men ja har inte vart i flottsbro så ja vet ju inte helt,..

Orter jib academy 08/09
Kval 1: Tandådalen v. 7 den 14 februari
Kval 2: Sundsvall v. 8 den 21 februari (Sidsjöns skidbacke)
Kval 3: Boden v. 8 den 22 februari (Storklinten)
Kval 4: Kiruna v. 9 den 28 februari
Kval 5: Åre v. 10 (datum ej klart)
Kval 6: Luleå v. 10 den 7 mars

Tillbaka
Topp