Oseriösa människor / bytare

Haha, skönaste tråden på länge!!! Rätt osmart tjej också...
+ att hon först skapar en tråd, skriver i den en gång, sen håller sig undan, tar bort alla pm eller vad det nu var, eller gästboken kanske...
Jaja, hon får väl slösa tid om hon vill på polisanmälningar och dylikt som hon ändå har allting fel i...

För övrigt borde ju "Timbe" själv veta om han är polisanmäld förut. Sen hade det varit helt sjukt att polisanmäla något sånt här. Fast hon har ju 100% säkert inte ens snackat med polisen om det ändå...

Men det roligaste måste ju ändå vara att inget av det hon skriver om Timbe är olagligt...
Hon skriver vad hon har gjort och att timbe tycker hennes profil är fake... Men Timbe har ju fortfarande
absolut inte gjort något olagligt... Så vad ska hon anmäla honom för...???

Vad sägs om att använda lite sunt förnuft när man köper?
Ring personen, kolla upp adressen, ta personnummer, ställ massa frågor, be att få se kvitto - och vid dyra grejjer bör man skriva kvitto/köpekontrakt. Skojjarna hittar ju alltid något sätt att luras på ändå...

KIKOvonJibber sa:
Men det roligaste måste ju ändå vara att inget av det hon skriver om Timbe är olagligt...
Hon skriver vad hon har gjort och att timbe tycker hennes profil är fake... Men Timbe har ju fortfarande
För hon påstår att hon har skickat saker till mig, och att jag inte skulle skicka sakerna till henne men det är bara det att det är en ren lögn att hon skulle ha skickat det med tanke på att hon inte kan säga varifrån hon skicka, visa kvitto på posten osv osv :)

Sista orden jag lägger i denna tråden nu, då jag idag spenderat tillräckligt mycket tid här idag :)

Ett skämt/lurendrejeri som gick lite väl långt :P

Men det var en bra lärdom för mig och jag förlorade inga saker på det (vilket jag var nära att göra)

Ola ringde mig nyss och snackade lite om hur läget ligger till så allt är som det ska...

När man läser igenom tråden igen kommer en del fruktansvärt roliga inlägg och jag tackar för de, fick mig några skratt såhär på kvällsslutet...

Ha det bra alla freeriders :) Läs gärna denna tråden ni som inte är vana vid att byta saker (som jag) och se till att lära er ett och annat om hur man gör det säkert!

Peace

Timbe sa:
KIKOvonJibber sa:
För hon påstår att hon har skickat saker till mig, och att jag inte skulle skicka sakerna till henne men det är bara det att det är en ren lögn att hon skulle ha skickat det med tanke på att hon inte kan säga varifrån hon skicka, visa kvitto på posten osv osv :)
Ja, men hon kan ju fortfarande inte anmäla dig för att hon TROR att du inte kommer skicka det... :)
Hur som helst är hon ju helt körd i huvet...

Lite säsongspremiär för en annan på forumet idag. (Det blir ju lite mindre på sommaren när det är fokus på Båstad, snabba bågar, brudar och bärs (Läs Strongbong Cider).

Och så börjar den så här. Fantastiskt. Man blir lite rörd.

den dagen polisen tar sådant allvarligt, den dagen den sorgen. blev av med prylar för 10k, runt 7-8 andra pers som blev lurad på grejer av samma person som jag, polisen påstår dock att brottet ej kan styrkas. jo det låter som att dom tar det riktigt alvarligt. FUCK AINA!

Ola, jag antar att du kan få tag i hennes IP adress(Du har hört hennes röst antar jag), om hon nu är en liten flicka tror jag knappast hon har några större g33k skillZ. Jag har ingen koll på lagar, men jag antar att du inte får ge ut den hur som helst. Men om du får det gör det bara:). Var på väg att skriva lite saker som hon skulle kunna gjort för att dölja skiten, men om hon inte gjort det så vill man ju inte tipsa;). Tracka henne tar nog bara någon sekund, sen kan man ringa hennes päron och säga vad hon sitter och gör. Styra upp en ungdoms liv helt enkelt!;)

Sorry för bumpen på den döda tråden. Var lite kul läsning och sen kände jag bara att det vore kul att se vem hon egenteligen är:)!

Senast ändrad:
Perkal sa:
Ola, jag antar att du kan få tag i hennes IP adress(Du har hört hennes röst antar jag), om hon nu är en liten flicka tror jag knappast hon har några större g33k skillZ. Jag har ingen koll på lagar, men jag antar att du inte får ge ut den hur som helst. Men om du får det gör det bara:). Var på väg att skriva lite saker som hon skulle kunna gjort för att dölja skiten, men om hon inte gjort det så vill man ju inte tipsa;). Tracka henne tar nog bara någon sekund, sen kan man ringa hennes päron och säga vad hon sitter och gör. Styra upp en ungdoms liv helt enkelt!;)

Sorry för bumpen på den döda tråden. Var lite kul läsning och sen kände jag bara att det vore kul att se vem hon egenteligen är:)!
Jag vet inte, men IP adresser far man nog ge ut hur som helst (vissa sajter skriver ju ut "postad av IP blabla" men det kanske har varit med i användaravtalet). Däremot ger väl inte operatören ut koppling till kund vidare hur som helst.

Vet inte om det är samma i Sverige som i Tyskland men det har ju en viss EU-koppling och här är det tydligen sa att för operatören/polisen att ge ut namn baserat pa IP adress är inte sa kritiskt (utan att specificera närmare vad det betyder eftersom jag inte vet). Exempelvis är det ju sa musik-skydds-organisationerna arbetar och de driver här inga kriminella case direkt utan framför allt civila skadestandsmal. Däremot är trafikdatan i detalj en helt annan niva och kräver domstolsbeslut (anti-terror myndigheter har antagligen en annan genväg men jag minns inte).

Senast ändrad:
Lab-teneighty sa:
den dagen polisen tar sådant allvarligt, den dagen den sorgen. blev av med prylar för 10k, runt 7-8 andra pers som blev lurad på grejer av samma person som jag, polisen påstår dock att brottet ej kan styrkas. jo det låter som att dom tar det riktigt alvarligt. FUCK AINA!
WORD FUCK AINA

Perkal sa:
Ola, jag antar att du kan få tag i hennes IP adress(Du har hört hennes röst antar jag), om hon nu är en liten flicka tror jag knappast hon har några större g33k skillZ. Jag har ingen koll på lagar, men jag antar att du inte får ge ut den hur som helst. Men om du får det gör det bara:).
Vi har möjlighet att kolla IP-nummer (vilket vi också har gjort i det här fallet) och vi har ett IP-nummer, en adress och ett telefonnummer men vi har inte snokat vidare. Driva en skidsajt kommer i första hand. Sen CSI-arbetet :)

(Fast jag måste erkänna att jag gärna gjort som de gör i alla tuffa filmer med en maffig superinzoomning från en satellit. Gärna lite snurrande siffror på skärmen och sen, efter ett par sekunders väntan, komma så nära så att man till och med kan rekommendera en tvätt av takpannorna)

Så för att svara på din fråga Perkal:
Vi hjälper gärna polisen med IP-adresser om de kontaktar oss för att utreda en polisanmälan men vi kommer inte att lägga ut någon medlems IP-adress i forumet.

Edit: Skrev och tryckte av skiten någon timma senare så han inte läsa ditt inlägg Ola!

Senast ändrad:
Perkal;

Alltså, du föreslår att ett internet community skall gå på en enskild användare, utan någon sorts polisanmälan eller dylikt? Och göra saker som citat: "kanske inte är helt lagligt iofs" slut citat. Det känns, för att citera någon annan: "Stabilt som fan!" slut citat.

Det jag vill ha reda på är, varför den förmodade blufferskan/bluffaren startade tråden från början. Det är stor humor.

OlaMelin sa:
Perkal sa:
Ola, jag antar att du kan få tag i hennes IP adress(Du har hört hennes röst antar jag), om hon nu är en liten flicka tror jag knappast hon har några större g33k skillZ. Jag har ingen koll på lagar, men jag antar att du inte får ge ut den hur som helst. Men om du får det gör det bara:).
Vi har möjlighet att kolla IP-nummer (vilket vi också har gjort i det här fallet) och vi har ett IP-nummer, en adress och ett telefonnummer men vi har inte snokat vidare. Driva en skidsajt kommer i första hand. Sen CSI-arbetet :)

(Fast jag måste erkänna att jag gärna gjort som de gör i alla tuffa filmer med en maffig superinzoomning från en satellit. Gärna lite snurrande siffror på skärmen och sen, efter ett par sekunders väntan, komma så nära så att man till och med kan rekommendera en tvätt av takpannorna)

Så för att svara på din fråga Perkal:
Vi hjälper gärna polisen med IP-adresser om de kontaktar oss för att utreda en polisanmälan men vi kommer inte att lägga ut någon medlems IP-adress i forumet.
Ola in Action!

Haha! Kan vi inte ge ut ett pris för freerides bästa forum tråd till Gunnarson? Kanske som pris att hon får betalt bensinen till farbror blåstillhåll? Jaja skämt åsido. Men tack och åter tack Emma för denna under bara tråd! Och ska du försöka lura någon igen så bör du funderar över ditt tillvägagångssätt

Senast ändrad:

Liknande trådar

Tillbaka
Topp