Österrike 03/04

petterm

Medlem
Österrike 03/04
jo jag går ju ut gymnasiet nu till våren (som de flesta andra också verkar göra) och vill dra ner till alperna över nästa säsong. Det verkar emellertid lite knepigt att hitta kompisar som också vill ner eftersom alla ska göra lumpen och andra dumma saker. Jag har sett en del annonser här med folk som söker rumskompisar, men det verkar som de flesta vill till frankrike. Jag vill gärna till österrike eftersom tyska passar mig bättre än franska. Jag kan iof tro att det är kul att åka själv men det är ju billigare att dela boende med folk så.. tänker du som jag?

//Petter

Österrike 03/04
Jag hänger gärna med men jag har ingen aning hur man får tag i boende. Hade dock tänkt börja säsongen först efter jul.

Jimmy

Österrike 03/04
Hallo. Jag har också tänkt styra min kosa ner mot Österrike nästa säsong... St Anton verkar helt ok.
Hör av dig.

Österrike 03/04
Mycket intressant inlägg. Är själv väldigt sugen på Österrike nästa säsong, och då helst St Anton. Har kompisar som varit där och är mycket nöjda. Skulle vara roligt om man fick ihop ett gäng och drog iväg.

Österrike 03/04
Tja Tja! Låter som en bra idé du har där... Jag och en kompis funderar i samma banor (eller har snarare gjort det under en längre tid). Vi har inte riktigt bestämt oss för vart vi skall åka ännu och som du säger så har även vi problem med "lump"-shit osv. men sådant ordnar sig alltid! Redan fixxat snarare...

Vi har funderat på att köpa nån billigare bil, en sk. "peddo-van" för 20 lakan eller nått liknande, blir då mycket lättare att ta sig runt i alperna och kanske uppleva mer än ett ställe. Du kan väl höra av dig om du är intresserad och vi är helt öppna för förslag, inget är ännu bestämt...

Med bästa hälsningar
// Groncken o kryckan (Ski vs. snowboard)

Österrike 03/04
Tja!

Håller med, inte helt lätt att få med sig polarna på säsongarideérna...

Tänkte bege mig till Österrike nästa säsong. St Anton lockar grymt mycket. Verkar dock va svårt med boende och jobb där, eller har jag fel?

Jag letar efter nåra goa gubbar att dela lya med. Skulle va fint att ha fixat lite innan man sticker ner. Fast det löser sig väl iof där nere annars.

//Dessa

Österrike 03/04
Åk själv! Det gjorde jag... träffade massa trevliga människor där nere. Boende får man ändå oftast med jobbet och det e inte ofta man får bo med de man själv väljer.
Kram Anna

Tillbaka
Topp