Österrike 2013

Olichor

Medlem
Österrike 2013
Tjena,

Jag och ett gäng polare har planer på att åka ner till Österrike v.8.
Vi har börjat kolla runt lite och har fått upp ögonen för Badga Stein som verkar passa oss.

Men har ni några erfarenheter av BS eller skulle ni tipsa om något bättre ställe?

Det vi söker är en ort som har bra uteliv, men även park och i alla fall godkända backar.

Uppskattar svar! :)

/ Oliver

Österrike 2013
Badgast Ein låter väldigt bra för det du söker. Utelivet är bra, park finns även om den inte är super och en del helt godkända backar går att hitta. Blir nog super.

Österrike 2013
Tja!

Var i Bad Gastein 08 och 09 med några polare. Har tyvärr inte varit på några andra ställen i Österrrike men personligen tycker jag att det är väldigt bra åkning där. Bad Gastein är ju en by i ett område som kallas Gastienområdet. så om du köper liftkort för Bad Gastien så funkar det på hela Gasteinområdet, tror det finns ca 4-5 ställen att åka på om man vill och det går bussar imellan dem. Vi bodde mitt i Bad Gastein så det va mkt nära till allt, från Bad Gastein når du 2 berg på skidor så du kan få mkt varierad åkning, tror även parkerna på dem är helt okej!
Måste även säga att utelivet i Bad Gastein är väldigt bra, hade sjukt kul på kvällarna!
åkte med LionAlpin sista gången och bodde på ett hotell som hette Euor Yuth eller ngt liknande, låg mitt emot kabinliften så va bara knäppa på sig grejerna och gå över gatan, klockrent!
Hoppas du blev något klokare ;)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp