Hej, håller helt med Helium, Zillertal är dalen ni skall leta, ex boende i Hippach, o åka på systemet runt Mayrhofen, stort system där jag själv växte upp på skidorna och där det finns allt att önska för alla kategoriers åkare. Annars ett trevligt system är "Zillertal Arena", som är ett stort sammanbyggt system som startar i Zillertal och som går in i en dal österut. Byar som Köningsleiten, Gerlos mm är perfekta, se dock upp med v. 8 & 9, en massa holländare i Gerlos, Köningsleiten är då att föredra. www.gerlos.at
Runt Innsbruck finns även väldigt bra åkning, Vill ni ha lite mindre ställe men som dock har bra åkning för barn mm, bara röda o blå pister är www.axamer-lizum.at ett alternativ. Axamer Lizum håller även måttet, de har stått för OS 2 ggr, 64 & 72 så backarna är bra. Seefeld är kanske ännu mer o föredra med tanke på längåkaren. Seefeld är snösäkert, mysigt och har väldigt mkt längåkningsspår o erbjuda. Ett annat alternativ är www.stubaier-gletscher.com, en perfekt glaciär, utsedd till aplernas bästa resort 2004, 45min söder om innsbruck, i närheten av Brenner passet, då kan du bo i byar som "neustift" 15 min med gratis buss från glaciären, bra längspår, o allt man kan önska sig av åkning. "Schlick 2000" är ännu ett alternativ i samma dal som Stubaier glaciären. Byn heter då Fulpmes. sök lite på internet så finner du nog nåt bra. MVH / Christian