Overall

Overall
Hej! Vet ni något märke som säljer snygga overaller till snowboard/skidåkning? Hittade en från Norrøna men den kostade 10500kr vilket är för mycket får mig. Som sagt vet ni vart man kan köpa billigare men samtidigt snygga overaller?

Overall
Jaha, tack för länkarna och att du visar att de säljs flitigt. Isf blir den nästa säsong, var i Saalbach vecka 7 och drar till trysil vecka 13 där snön är blöt och varm så i trysil behövs den nog inte men hade vart skönt med en overall i Österrike i puder offpisten när man ramlade och fyllde jackan med 3 liter snö varje gång. Men nästa vinter blir det mer åkning och kanske även säsong så då kommer det nog behövas en bra overall. Såg att du sålde en overall nu, så antar att du åkt med overall en del. Vad ska man tänka på när man köper en overall, ny/begagnad? Har lätt för att bli väldigt varm så tänker lite med tjocklek osv hur varmt det blir.

Senast ändrad:
Overall
Har du vägarna förbi Avesta så har Haglöfs en outlet där. Varje gång jag varit där har det funnits overaller.

Jag har en från Haglöfs, en ofodrad skalhistoria i goretex. Har åkt enstaka ggr med den men den är underbar att ha när man leker i snön med barnen.
Har samma kläder under som jag har under skalbyxa/jacka.

Senast ändrad:
Overall
VictorWickel sa:
Jaha, tack för länkarna och att du visar att de säljs flitigt. Isf blir den nästa säsong, var i Saalbach vecka 7 och drar till trysil vecka 13 där snön är blöt och varm så i trysil behövs den nog inte men hade vart skönt med en overall i Österrike i puder offpisten när man ramlade och fyllde jackan med 3 liter snö varje gång. Men nästa vinter blir det mer åkning och kanske även säsong så då kommer det nog behövas en bra overall. Såg att du sålde en overall nu, så antar att du åkt med overall en del. Vad ska man tänka på när man köper en overall, ny/begagnad? Har lätt för att bli väldigt varm så tänker lite med tjocklek osv hur varmt det blir.
Det är klart varmare än 2 delat. Kör du med ryggskydd blir det ännu varmare. Jag har med endast meshfoder och polyesterskal (ingen lager konstruktion) och det gick i -17 (v 9) utan problem, med endast underställ och fleecetröja. Hade även ryggskydd, knäskydd, men förstärkningsjackan fick va kvar i ryggsäcken hela veckan

Tillbaka
Topp