p3 guld

Grilljanne

Aktiv medlem
p3 guld
så,
ni som såg det, vad tyckte ni? värdiga pristagare?

Årets artist
Håkan Hellström

Årets rock/metal
In Flames

Årets grupp
Johnossi

Årets pop
El Perro del Mar

Årets låt
Markus Krunegård – "Jag är en vampyr"

Årets nykomling
Lykke Li

Årets dans
Style of Eye

Guldmicken – för årets bästa liveakt
Håkan Hellström

måste själv säga att de mest värda vinnarna var johnossi för årets grupp. har länge varit sjukt underskattade, så kul att dom äntligen får lite uppmärksamhet. måste även säga att markus krunegård är jävligt värd priset för årets låt. sämst var att lykke li fick pris för årets nykomling, det skulle gått till markus krunegård det också.

Senast ändrad:
p3 guld
Jag såg det inte, men lyssnade på radion...

Håkan Hellström kan ju gå och lägga sig!

p3 guld
Tycker att In Flames får lite för mkt "priser" å uppmärksamhet... Finns så många andra som tagit ett större kliv och med råge presterat bättre live och på skiva än vad In Flames har gjort iår.... Tänker på band som The Haunted, Amon Amarth mm.. Gillar Anders å company men känns som aftonbladet har för mkt att säga till om!!!

MVH
Groggen

p3 guld
Jag var där. Men jag tycker inte att Johnossi är värd priset, för dom har släppt typ 2 låtar, och jag har bara hört 18 Karat Gold. Jag tycker att t.ex. sugarplum fairy var mer värd priset.

p3 guld
Tråkigt att inte Hästpojken vann årets nykomling, sånt jäkla röj de har. Annars håller jag med dig om Markus Krunegård har gjort årets låt. Årets grupp tycker jag dock skulle gått till Those dancing days, deras skiva är jäkligt bra. Årets artist passar jag på då jag tycker det var väldigt jämnt bland de nominerade. Håkans skiva är för övrigt riktigt bra, har spelats mkt i somras. Visst har han ingen höjdarröst men vad gör det då musiken svänger och hans texter är bra.

Senast ändrad:
p3 guld
Årets Hip Hop/Soul
Afasi och Filthy

Jag tycker att Veronica Maggio skulle fått priset för årets Hip Hop/Soul.
Skivan "Och vinnaren är..." är ett mästerverk.

p3 guld
bifteksupernova sa:
Jag var där. Men jag tycker inte att Johnossi är värd priset, för dom har släppt typ 2 låtar, och jag har bara hört 18 Karat Gold. Jag tycker att t.ex. sugarplum fairy var mer värd priset.
hmm dom har ju iofs släppt en hel skiva (all they ever wanted). och sugarplum fairy kan jag inte sluta irritera mig på eftersom dom är och alltid kommer att vara en sämre kopia av sveriges bästa band mando diao. dom ser likadana ut och låter likadant som mando, med skillnaden att dom gör sämre låtar.

ang. lykke li så är hon verkligen en dålig sångerska, aå håller med "jontex" där. och som sagt när det gäller håkan hellström är han en jävel på att göra bra texter och musik, men det brister ju någonstans när han ska framföra dom på skiva. live är han ju grymme! (även om han inte kan sjunga, så är det ju ett jävla drag på konserterna.

p3 guld
Visst har Johnossi släppt ett helt album, men hur många av låtarna har gått på radio? Det är väl genom radio som man hör nya låtar, som man kanske gillar, eller? Om inte genom kompisar osv. Och jag sa inte att Sugarplum Fairy skulle vinna, jag sa bara att dom skulle vara lite mer värdiga vinnare än Johnossi. Vem som helst annars skulle kunna ha vunnit.

p3 guld
bifteksupernova sa:
Visst har Johnossi släppt ett helt album, men hur många av låtarna har gått på radio? Det är väl genom radio som man hör nya låtar, som man kanske gillar, eller? Om inte genom kompisar osv. Och jag sa inte att Sugarplum Fairy skulle vinna, jag sa bara att dom skulle vara lite mer värdiga vinnare än Johnossi. Vem som helst annars skulle kunna ha vunnit.
sant att deras låtar inte har spelats särskilt mkt på radion, men det är ju p3s fel. dom kan ju fortfarande vara en sjukt bra grupp ändå (vilket dom är). tycker inte att man ska få pris efter hur många gånger ens låtar har spelats på radion, utan istället hur bra man är som artist och hur bra låtar man skriver. och det är absolut INTE bara genom radion man hör nya låtar som man gillar, ny musik kan man ju hitta på oändligt många platser (framförallt på internet) nuförtiden (spotify, lastfm mm.). förr kanske det bara var radion som gällde om man ville hitta ny, bra musik men som sagt, det har ju ändrats en hel del sen dess.
på vilket sätt tycker du att sugarplum skulle vara mer värda priset än johnossi (skulle vara intressant att veta)? för att deras låtar spelas mer på radion?

Snödjup

Tillbaka
Topp