Packa skidor + pjäxor?

Stage6

Ny medlem
Packa skidor + pjäxor?
Tjena nu är det lite saker jag undrar här.

1.
I helgen ska jag till Hammarbybacken i stockholm, jag hade tänkt ta mig dit kollektivt, tunnelbana + tvärbana.
Men grejen är att jag inte vet hur jag ska bära med mig Skidor + pjäxor?
Skidfodralet vore ju praktiskt men jag kan ju inte åka med dom? Jag kan ju inte heller lämna väskorna utan risk att dem blir stulna?

Så jag skulle villja ha lite tips från er hur ni hade tagit med er era skidor och pjäxor.

Sen har jag två frågor till:

2. Hur mäter jag vart mina bindningar sitter på skidorna? tror jag har lite bakmonterat, men vill veta exakt.

3. Ni som varit där eller hört: Hur är parken i Hammarbybacken? På deras hemsida står det att dom har 1 box + 1 rail+litet hopp. Är det mycket folk som åker i parken?

Mycket tacksam för svar!

Packa skidor + pjäxor?
jag var i hammarby i går... det är 1 box och ett flat down rail + 1 litet hopp och ett till hopp som jag och några polare gjort....
men dom skulle sätta upp mera rails och bygga större hopp i till helgen typ sa dom

Packa skidor + pjäxor?
kan nog svara på fråga 2
Sätt på pjäxan på skidorna och sen ser du vart mitten på pjäxan är respektive vart mitten på skidan är. det brukar vara markerat med ett sträck på bägge. är pjäxsträcket bakom pjäxan har du bak monterat osv.

rätta mig om jag har fel!!
MVH august

Packa skidor + pjäxor?
Bind ihop skidorna, ta dem i handen. bind ihop pjäxorna med bandet du har uppe på smalbenet ta dem i hande. ta på dje skidkläderna. Jag har färdats långväga med betydlig tmer packning än en skidbag och pjäxbag med massor av byten utan att dte varit några större problem.

Packa skidor + pjäxor?
Ganska simpelt att kolla om bindningen är mitt moterad. ta skidorna och ställ dom mot väggen, sen vänder du en skida upp och ner, om då bakre delan respektive främre delen på den sndra skidan är sitter likadant så är bindningen mitt monterad. :)

Tillbaka
Topp