Hasse_Lindborg
Aktiv medlem
Paniklösning på "fel" benmuskulatur?
Och läser du vad jag skriver och Pillard så hjälper inte mer styrketräning. Varken hög eller låg intensitet träning med benträning lär hjälpa. Bättre att sikta på andra saker där då. Min uthållighet har blivit mycket bättre med hjälp av cykling/löpning. Och mer allround träning än bara ben (maxar backsqaut max 5 gånger per år enligt rekomendationer på 1 rep). Kolla in KASK eller Wille:s träningsprogam som en riktpunkt. De riktar sig mot skidåkare. Även om Wille nu kör mer och mer Yoga oxå.Minimal sa:Självklart tränar jag inte bara benenHasse_Lindborg sa:Är inte bara benen du skall träna. Kolla på Hargins blogg så ser du att han tränar mycket bål tex... Det inverkar oxå på mer uthållingheten i din åkning..Minimal sa:Gårdagen:
Frontsquat - 30/25/25/20
Liggande benpress - 20/20/20/15
Benspark - 20/20/20 med stopp i toppläge på varannan undefär (statiskt som nån nämnde)
Motionscykel 15 minuter
Ridå... Gråtandes svepte man nödvändig energi och staplade ut till bilen.
Idag är träningsvärken jävligt intressant. I morgon får man nog jobba på "hemmakontoret". Damn vad mina ben har snöat in på lågrep fram till nu.
Slaktar ben på söndag igen tänkte jag. Då i form av mer cardio, löpning på bandet, ett 10-tal set lågvikts-utfall och avslutningsvis jägar-sittmotväggen-vilan.. Men trådens topic var ju ändå benen. Tror ingen här är intresserad av att läsa om mina övriga träningsdagar.
Edit: Såg ditt svar till Pillard nu. Och då du bygger muskler för allt annat än skidåkning så vet jag inte vad jag skall svara. Hargin och pojkarna tar säkert lika mycket som dig i backsquat men ingen aning hur de klarar av att åka skidor så länge som dom gör..
Senast ändrad: