Paris vs Holey

kaangaas

Ny medlem
Paris vs Holey
Hej!

Jag köpte min första longboard i förrgår. Idag fick jag ett meddelande om att mitt paket hade skickats men att Paris 180mm truckarna jag beställt var slut. Istället hade de "uppgraderat" min order och skickat med ett par Holey truckar.

Så tänkte fråga här, är det en uppgradering eller inte?

Kommer jag som nybörjare märka någon positiv/negativ skillnad?

mvh
Kangaas

Senast ändrad:
Paris vs Holey
Holey-truckar brukar vara lite dyrare än Paris/Randall, detta av en anledning som jag inte kan komma på just nu.

Men om vi säger såhär, du kommer absolut inte att bli besviken, Holey är riktigt bra grejer :)

Paris vs Holey
Holeys axlar är lite svagare än paris ;) Betyder inte att de kommer gå av direkt, fortfarande väldigt ovanligt att det händer.
självklart får man inte glömma att holey är MYCKET mer aerodynamiska! ;)))

Paris vs Holey
Jag tror holey truckarna väger mer. Holey truckarna är även högre än paris truckarna. Holey truckarna är de truckar som är mest stabila i höga farter av de truckar som inte är presitionstruckar förutom om du inte köper en 42 graders basplatta till randall truckarna. Men jag tyckar att randall truckarna och paris truckarna är lite skönare att glida med, men det är bara att mixtra runt med olika bushings så kan du även få holey truckarna jävligt sköna.

Hare gött Peace!

Paris vs Holey
Stopp nu.
Holeytruckarna är inte de mest stabila gjutna truckarna
Holeytruckarna är gjorda för att cruisa och svänga, men som sagt alla truckar går att få stabila om man kör med rätt bushings. Vill man ha en downhillorienterad truck, men ändå inte vill lägga ner pengarna för att få en precitionstruck, tycker jag man bör kolla upp Caliber truckar, som finns med 42 och 50 graders baseplate. Jag kör downhill på mina Paris med Venom Bushings, tycker det är jättestabilt och bra.

Senast ändrad:
Paris vs Holey
Jag tycker att holey truckarna är mycket stabilare än t.ex. randall och paris men som du säger man kan få en truck nästan exakt hur man vill ha den bara man mixtrar tillräckligt noga. Jag vet en kille som har kört och tävlat på samma par randall i 8 år nu så det funkar alldeles utmärkt. Ja caliber truckarna är coola. Ja gillar surfrodsen också! Peace! :)

Tillbaka
Topp