Park City

heipa

Ny medlem
Park City
Hey
Jag hade tänkt att dra till USA i vinter och närmare bestämt Park City. Hade planerat att vara där från Januari till Mars ungefär, så länge det finns snö och skidåkning liksom
Är det någon annan som ska åt samma håll? Har någon vart där förr och har några tips om jobb och boende med mera? Vad ligger rese priser på? Så mycket information så möjligt blir jag glad för

Park City
hejsan!
har precis samma planer som dig, tänkte åka över runt nyår och stanna till mars...åker du själv? kör du park/puder? försöker leta boende men det är väldigt svårt, hittar bara jättevillor som man hyr veckovis! har du någon kontakt där borta eller varit där förut? har själv ingen aning om vart man ska leta boende...

Park City
Ahh shiet nice att träffa någon annan med samma plan :-)
Jag har visserligen kanske et boende för det är några kompisars kompisar som bor där. Och enligt den familjen är denna familj i Park City jätte gäst vänliga med värsta stora huset. Så jag kanske kan börja med att bo där, men så småningom blir det nog att bo själv.
Det bästa är ju att dela boende med andra. Har du vart inne på www.parkcity.com? Där finns massa boende forum för säsongare, men det är svårt. Sen är det lite svårt med jobb eftersom man måste ha green Card i USA. Men jag har pratat med andra som har fixat jobb när dom väl va där.

Park City
leta inte boende som turist om ni ska stänna där länge sök jobb som pistvakt eller något likande och jobba 2-3 dagar i veckan du får ni bra boende och lite pengar också plus jätte bra fester kan jag tänka mig

Park City
Ja fast det är komplicerat att söka såna "seriösa" jobb eftersom man måste ju egentligen ha green card för att få jobba lagligt i USA. Så man måste väl jobba svart antar jag?
Har du några tips på vart man kan söka boeende? Nån speciell sida eller så?

Park City
Park City är en riktigt skön stad med härlig stämning, trevliga människor och många bra uteställen som ofta har bra artister, såg Steven Marley och Jedi Mind Tricks i våras.

Skidåkningen är dock inte lika imponerande, åtminstone inte i Park City, känns lite som Lindvallen vs. Åre när båda har sjukt mkt snö, kulle vs. berg mao. Parken är dock övergrym men vill ma ha lite brantare och roligare åkning bör man ta sig över bergen till Snowbird eller Alta som är riktigt jäkla bra.

Senast ändrad:
Park City
jag jobbar i skidskolan och får därigenom ett tillfälligt sponsrat visum. bodde inneboende hos en bofast kompis som jag lärde känna säsongen innan.
är det bestämt att det blir park city? här http://sfbay.craigslist.org/ kan du finna info. om i stort sett allt överallt i usa.

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp