Park/Jib bräda i puder?

Willze

Ny medlem
Park/Jib bräda i puder?
Tjena!
Jag har en Nitro Swindle 152 09/10 med truetwin och zero-camber och med Raiden Pusher bindningar. Kör 16/-16 och "mittmonterat"(60 cm stancebredd). Jag kör mest park, men drar ut i offpisten så snabbt det finns puder.

Upplever att jag får luta mig lite väl mycket bakåt för behålla ett någorlunda flyt i pudret. Finns det nåt sätt att underlätta puder åkningen utan att behöva investera i en annan, offpist-inriktad bräda? Har en Nitro Swindle 152 09/10 med truetwin och zero-camber och med Raiden Pusher bindningar. Kör 16/-16 och "mittmonterat"(60 cm stancebredd). Har hört det om att bakmontera bindningarna lite, men har också hört att man inte ska köra bakmonterat på en truetwin.

Vad tror ni? :)

Park/Jib bräda i puder?
Jag skulle anta att men inte ska köra en truetwin bakmonterat när den används inom det område som den är gjord för..
Dock så är den inte gjord för puder och med bakmontering får du ett litet extra lyft av nosen. Men det är väll bara att testa en dag när det finns snö, så vet får du se om du tycker det blir någon skillnad.

Park/Jib bräda i puder?
Aight, tack för svar!
Jag är 180 cm. Bytte från skidor till bräda mars 09/10, så är rätt så ny. Jag har bindningarna i dom mittersta skruvhålen för jag tänkte att det kanske var standard för brädan, satte 15/-15 (skrev fel där uppe) för att jag hade sett att det var en bra inställning för att kunna åka switch bra också. :)

Park/Jib bräda i puder?
Bred stance? Tycker 60 cm låter alldeles lagom om man är 180 cm lång så kör på det om det känns rätt för dig och lyssna aldrig på va andra säger, ALDRIG! Tycker du om det och känns det bekvämt, go for it! :)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp