Parken i hemavan/täranaby

• Trådstartare Trådstartare Zai
  • Start datum Start datum

Zai

Ny medlem
är det nån som vet hur parken i hemavan/tärnaby ser ut eller var man kan hitta bilder på den
ska dit under sportlovet så jag undrar också hur mycket snö det är där

JOoo de e så att endel säger att de e bra och endel säger att de e dåligt. själv har jag ingen aning....

ska också dit på sportlovet och det brukar alltid vara bra med snö där. du kan ju kolla på deras hemsida: http://hemavan.nu/ och söka efter bilder här på freeride efter bilder från hemavan/tärnaby.

ska också dit på sportlovet nästa vecka och jag var där förra året också. parken är inget att skryta med, men offpisten är helt okej! kolla mitt fotoalbum från förra vintern!

Snö är aldrig ett problem i Tärnaby/Hemavan till skillnad från Kittefjäll och Åre. Men de har förstås andra kvaliteter. I morgon fredag väntas det komma lite mer.

Parken kan man tycka mycket olika om. Snowboardlinjen har nog arbetat en del med den. Men det går inte att gämnföra med förr när det fanns pipe riktiga bigjumps och cornerspine. Numer finns det mycket rails några smågupp utan landning och ett bigjump som är ok. Synd på en backe med så stor pottensial.

Trevligt sportlov!

Tillbaka
Topp