parker i chamonix

prospect

Ny medlem
parker i chamonix
Tänkte höra om det är någon här som har vart i chamonix och vet ifall dom har park/er och skulle kunna berätta vart i chamonix dom ligger och även om dom har pipe osv.

Tack på förhand

parker i chamonix
Det finns fortfarande inga parker i Chamonix. Och det kommer förmodligen inte att komma heller. Borgmästaren vill inte ha en massa hashrökande snowboardåkare i Chamonix.

MEN!

Ibland kommer det en enstaka kick på GM.

Annars byggs det mest på Andras sidan. Typ Flegere.

Simma lugnt.

parker i chamonix
Hashrökande snowboard åkare? de kan väll lika väl vara hashrökande skidåkare? eller?

Åker dit vecka 9 å är med sugen på att åka park. Hittade en sida där det stod att dom hade en park i Les Bosson (stavning?). Men sidan va nere nu, nån som vet om det finns en park där just nu?

parker i chamonix
Var där förrförra veckan, tre små kickar fanns då att finnas på GM precis som Andreas här säger. Men någon park är det inget tal om. Ska dock finnas en park i närheten, detta vet jag dock tyvärr väldigt lite om, men vet att det skrivits om den tidigare här på Freeride. Sök på forumet efter Chamonix och park, se om du hittar något där.

parker i chamonix
TjaO
va där vecka 5 å då hade som som sagt 3 kickar i GM men dom var stenhårda och isiga..men de fanns ganska många BC kickar runt omkring på Flegere och brevant,, de fanns också måånga bra ställen att bygga på..ta me spade så blir de fint :D:P å när vi va där var de blå himmel och ca 10-15 grader varmt så man kunde landa på huvet utan att de gjorde så ont.. ;) hare bra GLHF

parker i chamonix
Tjenare.

Jag och polarna var och kikade lite i Bossons... Det finns en gedigen backhoppnings anläggning om du är sugen på att hoppa riktigt stort. Sen finns det en stor leråker med en liten rostig lift bredvid. Nån park är det alltså inte att tala om.

I les Contamines (ca 40 min med bil) finns en svinbra pipe. Dom hade tydligen kört nån världscup i den. Däremot är resten av parken kass. Nåra rails bara.

Här finns för övrigt ingen snö ändå. Kom inte hit.

Ha det

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp