parkskida....

• Trådstartare Trådstartare Pussss
  • Start datum Start datum
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
P

Pussss

Guest
parkskida....
tjaa! har nyss fått mina mojo80 ja har 181cm och mittmontering.. och ja undrar om dom går av lätt om dom är så långa? tyckte dom känndes lita halv konsiga!

... hur lång är jon? och vad har han för längd??

parkskida....
Du åker ändå inte som Jon så det spelar mindre roll hur lång han är.

Nej, skidor går inte av för att dom är långa. För att knäcka ett par skidor behövs det en rejäl krasch. Jag har under mina 1200 skiddagar aldrig lyckats med det.

parkskida....
stoffe_BigAir: Lugn nu, tålamod är ordet för dig.
Går av om de är långa, varför skulle de göra det? Hur tänker du då?

Jon är väl knappt 180 cm, kör väl allt som oftast på 181 cm. Men vad spelar det för roll? Jons längd har inget med din längd att göra, och din längd har heller inget att göra med hur långa skidor som passar dig.

En motfråga: Om du köper ett par jeans, tar du bara första bästa och prövar storleken när du kommit hem?

parkskida....
Lima-ko sa:
stoffe_BigAir: Lugn nu, tålamod är ordet för dig.
Går av om de är långa, varför skulle de göra det? Hur tänker du då?

Jon är väl knappt 180 cm, kör väl allt som oftast på 181 cm. Men vad spelar det för roll? Jons längd har inget med din längd att göra, och din längd har heller inget att göra med hur långa skidor som passar dig.

En motfråga: Om du köper ett par jeans, tar du bara första bästa och prövar storleken när du kommit hem?
men alla snackar jue om att dom är så jä.. styv å så, men ja tycker dom var rätt mjuk! och de där med jon var bara en kul grejj å veta!!

men ärde nån som åkt på dom??:P

parkskida....
Välbyggda måhända, men inte så sjukt styva. Smaken är ju som baken vet du, styvt för Edgar 12 år kan vara mjukt för dig.

Jag har åkt den gamla Mojo 80, Mad Trix, välbyggd skida som kändes mycket rejäl, fartstabil i jämförelse med många andra tts. Som alla andra tts funkar den att hoppa och trixa med.

parkskida....
Med tanke på att de är en MOJO så är ju risken stor att du kommer att lyckas att knäcka din skida. Men om du inte skulle ha råd att köpa nys skidor hela tiden så föreslår jag att du håller dig i barn backen och inte hoppar. Men om du tror att jag bara snackar skit så tycker jag att du ska fläska på och inte oroa dig så mycket. Skidor går av, det händer men det är mycket sällan.
Lycka till i vinter.
Kalle Kax

parkskida....
Lima-ko sa:
Välbyggda måhända, men inte så sjukt styva. Smaken är ju som baken vet du, styvt för Edgar 12 år kan vara mjukt för dig.

Jag har åkt den gamla Mojo 80, Mad Trix, välbyggd skida som kändes mycket rejäl, fartstabil i jämförelse med många andra tts. Som alla andra tts funkar den att hoppa och trixa med.
jag har också kört på head innan....en gång head, alltid head!!!! btw tack för svaren då:P

parkskida....
KalleKax sa:
Med tanke på att de är en MOJO så är ju risken stor att du kommer att lyckas att knäcka din skida. Men om du inte skulle ha råd att köpa nys skidor hela tiden så föreslår jag att du håller dig i barn backen och inte hoppar. Men om du tror att jag bara snackar skit så tycker jag att du ska fläska på och inte oroa dig så mycket. Skidor går av, det händer men det är mycket sällan.
Lycka till i vinter.
Kalle Kax
haha jag är inte dum i huve om du trodde de, haha jag är värkligen ingen nybörjare... skulle den pajja så ärde väl inge problem med de, men de skulle kännas jävligt surt, efter som det är jon olssons pro-model och då borde dom hålla.. och som tidigare" jag är inte lika bra som jon!!

parkskida....
stoffe_BigAir sa:
okeej, de kanske skulle vara kul å veta..elr har du nått imot att ja frågar elr gubb.....!!

lovar tar dig i parken!!
Har aldrig riktigt förstått det här med att den som är grymmas i parken skulle ha mer rätt en någon annan. Vad är det för kommentar egentligen..

parkskida....
stoffe_BigAir sa:
KalleKax sa:
Lycka till i vinter.
Kalle Kax
haha jag är inte dum i huve om du trodde de, haha jag är värkligen ingen nybörjare... skulle den pajja så ärde väl inge problem med de, men de skulle kännas jävligt surt, efter som det är jon olssons pro-model och då borde dom hålla.. och som tidigare" jag är inte lika bra som jon!!
Men va underbart att se att du tillslut lyckas svara på ditt eget inlägg...
För som jag skriver går skidor sönder i bland o de bara är så. Och efter som det inte var något problem så undrar jag vad nu frågan var för nått? "ja undrar om dom går av lätt om dom är så långa?" Ja dom kan gå av men de är knappast troligt. Men nu var de ju inget problem o skidorn gick av så... Ja ja...
Kalle

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp