Parkskidor nybörjare

• Trådstartare Trådstartare aq
  • Start datum Start datum

aq

Ny medlem
Parkskidor nybörjare
Tja,

Kommer göra min tredje säsong kommande vinter, inte åkt någon park innan men tycker det är dags nu. Jobbar i skiduthyrning så har tillgång till toppskidor i samtliga kategorier förutom park vilket leder till att jag ska köpa ett par.

Kommer väl bli minst 50 åkdagar på det paret jag köper så kanske bör sikta på en ganska bra variant även om jag inte är så duktig just nu?

Jag är 189cm lång och väger just nu 83 men går väl upp några kilo under säsong :cool:

Alla förslag är väldigt välkomna och motivering till ert förslag är ett stort plus :)

Senast ändrad:
Parkskidor nybörjare
som nybörjare kan jag rekommendera en ganska smal och lätt skida, gör att snurrarna går lättare i början. Tunga och breda skidor kan oftast upplevas som klumpiga och det kan vara ett problem när man lägger grunden för sina trixx.

Jag körde på fjolårets Atomic Punx hela vintern förra året och dem är förbannat lätta och mjuka, i min mening en grym parkskida. Men finns ju hur många som helst att välja mellan.

Siktar du på å köpa dem på nätet? kan ju kanske länkas in ett par förslag i tråden i så fall!
Annars är det bara å glida till närmaste butik å snacka med dem att plocka fram ett par?

Jag är även som du 189 cm lång och kör med 184 på parklaggen, det är nog den längsta längden som parkskidor görs i. Finns kanske några längre modeller men rätt ovanligt, så sikta på något där omkring!
/Jeppe

Parkskidor nybörjare
Tack för svaret.

Ja, jag siktar på att beställa på nätet, men även gått med funderingar att vänta till skidtesterna för att få en bättre känsla innan köp, det kanske är smartare?

Men, om du har lust, får du gärna länka några alternativ du tror vore bra för mig :)

/K

Snödjup

Tillbaka
Topp