Passar alla splitboardbindningar alla splitboars?

Aspens

Medlem
Tjena!

Som rubriken lyder, passar alla bindingar alla brädor?

Har en Salomon Split och butiken som jag tänkte köpa den ifrån menar att det bara finns en bindning som passar, och den känns inte så stabil....

Så stämmer detta eller kan jag köpa vilken splitboardbindning jag vill?

Ha det gött!

Korta svaret är nej!

Beroende på vad du har för bindning monteras den förmodligen på någon sorts puckar som skrivas i brädans befintliga skruvhål. Sedan klickas eller skjuts bindningen på puckarna och låses fast. Finns ett gäng olika lösningar, Voile, Karakoram osv.

Vad har du för bindning nu och vilken funderar du på att köpa?

Googlade salomon split och den ser ju ut som vilken annan split som helst...

Vilken butik sa att det bara fanns en bindning som passade och menade då dom som just dom hade och sälja?

Tack för svar, ska kolla med Voile puckar ockås. Va nog så att butiken bbara hade Union bindngingen och den kändes som sagt jäkligt risig!

Jag har dålig koll på alla nya bindningar som har kommit men burtons puckar passade inte till varken mina volie bindningar och inte heller mina spark r&d, de var nån millimeter för breda. Volie canted och de vanliga puckarna passar iaf till båda bindningarna:) så med andra ord lär burtons bindningar glappa på volie och spark puckar?

Kan bara prata om spark puckarna men där sitter dem perfekt. Inte så konstigt som sagt då det är en spark bindning med Burton straps och highback.

Snödjup

Tillbaka
Topp