Passar de här skidorna/bindningarna mig?

matteheh

Ny medlem
Hej, jag tänkte beställa ett par Völkl Ledge skidor(169Cm) och salomon STH 12 oversized bindningar åt mig. Jag är nybörjare och kommer till att börja med åka mest i pisten men sen när jag har lärt mig lite grann så blir det mycket park å inte så mycket pist. Jag är 187,5 lång och väger 74kg.

Tacksam för seriösa svar!

Enligt Freerides guide så borde jag ha 168 cm på mina twintips. Så skulle du kunna motivera varför de skulle bli för korta? Å det finns endast 176 långa ledge skidor på conrad borde ja ta dem iställe eller borde ja liksom köpa ännu längre än de av något annat märke? Har du/ni några förslag på ett par andra bra skidor för ca 300€ isf`?

jag är lika lång som du och väger lika mycket och jag köpte precis ett par atomic punx 182 cm tror jag med griffon 13. och de känns perfekta längdmässigt. och när du har längre skidor så får man mer stabilitet i åkningen och så är det sjukt mycket roligare att åka med ett par längre skidor både i parken och i pisten.
men annars så verkar det vara bra skidor och bindningar

line mastermind i 177 cm skulle nog passa bra eller line chronic i nån liknande längd.
jag skulle kört på chronic om jag va du dom verkar sjukt sköna.

Enligt min ringa åsikt ska du ha några plankor att landa på också, blir ju svårare med kortare. dessutom försvinner ju nån decimeter landningsyta och åkyta med tanke på twintipen. det är min nuvarande motivation:) så ja tycker de låter i kortaste laget...

Hittade varken Line Mastermind eller Chronic på Conrad /: Men är 176cm skidor verkligen allt för korta? Om det nu är så att de är det, så såg jag att det finns några andra skidor som kanske skulle vara nåt. Har någon nån erfarenhet av följande; Atomic Panic, Coreupt Candide Yard, K2 Domain, K2 Press, K2 Sight, Salomon Suspect och Völkl Alley?

dom finns på skidbutiken.com
jag vet att det är många parkåkare som åker på domain men har aldrig testat dom så jag vet inte

Tillbaka
Topp